Gå til innhold

Overhaling.. hvor skal jeg begynne ?

Ranger emnet

Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

Skal mest sansynlig hente meg en 78 mod 245 i løpet av uka, og jeg lurer på hvor jeg bør begynne når jeg skal overhale. Først ta bunnen av motoren og kjøpe nye stempel og ringer og sånt eller starte på toppen? Bilen har gått 325 000.. så den kunne sikkert ha trengt litt tender love and care. Fant ikke noen guider til dette men skyt meg hvis det finnes.

Skal sant sies at jeg er bare 15 og har skrudd ganske mye på volvo, men trenger proffesionell hjelp :m'm:

Takker for all hjelp ! :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei regel først: "if it aint broke, dont fix it"

En Volvo tåler å gå langt. Ikke bestem deg for hva du skal gjøre ennå. Finn ut hva som fikses, og gjør det først.

Noen tips i denne tråden før du begynner med noe: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160379

Godt valg av førstebil forresten, hvis det blir denne da.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. Eneste jeg kan tenke på er registerreima som er VIRKELIG kritisk.. noe annet jeg må bytte for å forhindre motorras ? og hvordan er det med å sette inn en b23 R-Sport motor med tanke på registrering ? får jeg den forsikret for en billig penge eller er det helt utenkelig.. kan gjette på at den er mellom 150 og 170 hester. Kjørte i allefall ræva av en Bmw 325i med 150 hest..

Er ganske sikker på at dette blir førstebilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett spørsmål til, hvis jeg registrerer bilen som veteran er det noe begrensing på kjøringen ? faren min mener at det bare var lov å kjøre til treff og sånt før i tiden, noen som vet noe om dette ? Har tenkt å bruke bilen som bruksbil ikke noe samleobjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

d spørs hvilke forsikrings selskap du bruker. Jeg har min i vesta og der er d kun 6000km i året som er begrensningen .. andre feks gjensidige vil ha bilder og bilen skal være 100% orginal..

Lykke til med første bil og restureringa og overhaling :)

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rettelse. B21AT.. ombygd b21 med portet topp og småstash.. litt mer hester enn det står i papira men what the hell..

Men i dag skal jeg hente gullet mitt ! skal hente den på henger og kjøre den oppover til min far ! eneste som mangler for å starte i følge selger er batteri og bensin.. Ønsk meg lykke til da ! kommer sikkert bilder etter hvert !

Takk for all støtte hittill!

edit: Noen som kan bekrefte at en motor ikke får ras hvis registerreima går ? Tvilte litt på den.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var VIDUNDERET hentet ! Fant ikke noe annet enn grunn overflaterust etter en rask innspeksjon, har ikke turt å løfte på matta i dørken men skal gjøre det i løpet av helgen, skal også legge inn noen bilder i løpet av helga !

Har ikke helt gått opp for meg at jeg har min EGEN Volvo 245 !! Helt i sjokk !! Takker for all hjelp og gleder meg til helga ! Kommer sikkert med flere spørsmål da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider