Gå til innhold

Soting av vindu

Ranger emnet

sjusj

Anbefalte innlegg

Bilen skal være i forsvarlig stand UNDER KJØRING?? Eller bare jeg som er idiot nå?

Hvordan biler ser ut når den står PARKERT har absolutt ingenting å si så her ville jeg hatt gått og forlangt skilta tilbake på flekken. I mellomtiden ville jeg tatt taxi og levert kvitteringen inn og krevd å fått tilbakebetalt alle regningene grunnet feil fra politiet sin side.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... kan ikke purken bare gi mangel-lapp på soting?

For å avskilte så må vel bilen ha grove tekniske feil, eller manglende EU/forsikring/årsavgift? Ikke at jeg er noen ekspert, men purken har ingen råderett på privat eiendom.

For eksempel, det er ulovlig å kjøre uten fangere på bilen, for da er det skarpe kanter som kan skade fotgjengere. Skal purken komme å ta skiltene mens du monterer stylinga, siden bilen ble stående på gårdsplassen uten fangere i et par dager?

Nei, her er noe muffens.. problemet er at det er et helvete å få purken til å innrømme feil. Og du får neppe skiltene tilbake med å fyre deg opp på politistasjonen.

OT:

Dama ble stoppa pga soting for et års tid siden. Ene purken åpna passasjerdøra å begynte å rive av sotinga mens andre purken skrev ut mangel-lappen. Det er TOTALT ulovlig, og innvadering av privatlivet.

Purken må ha ransakelsesordre for å kunne ta seg inn i bilen din, hvis de da ikke gjøre det for å redde liv, eller for å stoppe en forbrytelse i det den er i ferd med å skje.

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... kan ikke purken bare gi mangel-lapp på soting?

For å avskilte så må vel bilen ha grove tekniske feil, eller manglende EU/forsikring/årsavgift? Ikke at jeg er noen ekspert, men purken har ingen råderett på privat eiendom.

For eksempel, det er ulovlig å kjøre uten fangere på bilen, for da er det skarpe kanter som kan skade fotgjengere. Skal purken komme å ta skiltene mens du monterer stylinga, siden bilen ble stående på gårdsplassen uten fangere i et par dager?

Nei, her er noe muffens.. problemet er at det er et helvete å få purken til å innrømme feil. Og du får neppe skiltene tilbake med å fyre deg opp på politistasjonen.

Ja jeg tenkte at jeg kansje hadde fått kjøreforbud inntil jeg hadde utbedra feilen og vist bilen på ett godkjent verksted. Litt drastisk å klippe skilta på en bil med litt ulovlig soting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis politiet stopper deg på grunn av soting så skal de ikke kunne ta skiltene. Men du må vise bilen, men da må du vel vise den for politiet..

Akkurat dette er en rar ting, det med soting. En kamerat hadde for kort tid tilbake bilen sin inne til EU-kontroll. Og den gikk igjennom med sota ruter som var MØRKE. Noen uker etterpå blir han stoppa av UP for å ha kjørt for fort. Da la de også merke til at rutene var sota og ga han en mangellapp og beskjed om at han måtte vise bilen for politiet innen en gitt dato.

Kontakt en naf advokat som tidligere nevnt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider