Gå til innhold

frode_aa: '94 Mercedes E220 - Rullende prosjekt

Ranger emnet

frode_aa

Anbefalte innlegg

Hei! Legger ut en prosjekttråd angående min Mercedes.

Ikke den mest ekstreme prosjekttråden her, men litt småtteri skal det gjøres med bilen! :)

Kjøpte den etter jeg solgte min '91 Sierra Sedan (savner den litt) i påsken i fjor! Den var helt original, meget pent holdt, og i pen stand.

Etter jeg kjøpte den gikk jeg til innkjøp av 18" felger med dekk hos E18 Motorsenter i tønsberg. Lakket grillen svart, og lakket bremsene blå. Investerte i litt bedre høytalere rundtom i bilen (uten å ødelegge noe av det originale interiøret, fester eller lignende! Og tilslutt en basskasse med 2x12" magnat-suber og forsterker baki. Satte også på et Jamex KON-filter (brum, brum) :D

Videre planer til våren er:

- Sette på avantgarde-grill (bestilt)

- Sette på klare blinklys foran (bestilt)

- Sette på stjerneerstatter på grillen (bestilt)

- Lakke bremsene røde (lakken er klar)

- Skifte bakfanger (får ny av bror som rygget i meg :D)

- Lakke slitasje på hjørne på støtfanger foran

- Mulig senk (ikke sikker ennå pga dårlige veier på Vegårshei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvopowah!: 8000,- tror jeg jeg gav for dem! :) billig!! http://www.motorsenter.no!

ovlov86: takker, men vet ikke helt. føler den er blitt lavere i vinter, fordi fjærene var skiftet rett før jeg kjøpte den. så da trenger jeg det kanskje ikke for utseendets skyld ihvertfall. vel, de kommer kanskje etterhvert, etter jeg får sett hvordan den blir til våren! :)

gleder meg sykt nå til snøen går vekk, og veiene blir bare! uvasket på flere måneder, en sprekk i bakfanger, 15" mercefelger og diverse annet gjør til at den ser grusom ut nå!! men gi meg en helg der all snøen forsvinner, så skal jeg gjøre den pen! ;) venter på delene jeg har bestilt! de skal komme denne uke tror jeg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

vårklargjøringen er faktisk allerede begynt i dag!!

hehe.. hmm.. håper jeg ikke forhaster meg. fortsatt snø igjen, men veiene er bare. må nok bare regne med å vaske bilen ofte fra nå og utover til sommeren kommer!

bilen står ihvertfall på bukker nå. nyvasket og pen. jeg har tatt av vinterhjulene, grillen, blinklyktene og stjerna. i morgen skal jeg montere diverse ting innvendig som har vært demontert i vinter, samt rydde i den. deretter er det på med avantgardegrillen, de nye klare blinklyktglassene, stjerneerstatteren og sommerhjula (kanskje)!! etterpå det blir det bilder her!!

ja, forresten, skal lakke bremsene også i morra!! blir en travel men gøy dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser dumt ut med klareblinklys glass og matte frontlykter..og ikke fjern stjerna på panseret..er lixom det som gjør en merce til en merce..og å ikke vaske en bil på flere mnd er bare litt dumt..du kan bare sette på 1er puter på bilen med samme fjærene..blir vel en forskjell på ca 2-3cm...og de putene koster vel ca 20kr stykket..

ellers en meget pen bil med pen farge og fine felger..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. mulig jeg skal kjøpe klarglass-hovedlykter senere skjønner du.. vi får se hvordan det blir! ;) syntes de originale blinklysene blir for matte i forhold til hovedlyktene, tror faktisk disse vil passe bedre, men skal legge ut bilde i morra! ;)

hmm.. stjerna er heller ikke pen, så den skal isåfall pusses på hvis den skal på bilen igjen! ;) menmen, det er jo litt sant da, merce må nesten ha stjerne! :)

BILDER SKAL BLI!! :D må bare bli litt mer ferdig med den først. og jeg ser helst at min bror får kjøpt en ny fanger til meg først før jeg tar noen nærbilder av baken ihvertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny stjerne koster 270kr..kjøp og sett på ny stjerne istedet...en blank og skinnende stjerne på panseret er finere enn vito-emblemet du skal sette på....

og sleng ut bilder av bilen innvendig:)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyfront.jpg

Slik er fronten blitt nå. Dårlig mobil-bilde, jeg vet, og været gjør til at hele bildet (samt bilen) blir stygg.

Det som gjenstår nå er å sette på sommerhjulene (skjer neste helg isteden tror jeg), og litt småplukk. Skal kanskje lakke fangerene på nytt og sidedekslene.

Hvordan blir det når man senker en mercedes? Blir hjulstillingen lik som på en sierra, dvs:

/-o-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider