Djeveldyrkern Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 hei jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med en ting. en kamerat av meg har en Volvo 240 Stasjonsvogn som bruker ALT for mye bensin hva må gjøres for å minske bensin forbruket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Bytte flottørnål... rense gasseren...sjekke for falsk luft.. Eller "all of the above". Starter den fra kald nesten uten choke? Isåfall er det nivået i flottørhuset som er for høyt,og da må man bytte nåla... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 bytt nål og sete.. få sjekket co%.. Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Å få rengjort gasseren fungerer som regel bra nok i mange tilfeller. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djeveldyrkern Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Bytte flottørnål... rense gasseren...sjekke for falsk luft.. Eller "all of the above". Starter den fra kald nesten uten choke? Isåfall er det nivået i flottørhuset som er for høyt,og da må man bytte nåla... han må ha choke på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 han må ha choke på. Da vil jeg nok satse på at den er rimelig tett i noen kanaler... rensetid. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djeveldyrkern Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 det kan ikke bare være bensinfilter ellernoe sånt a? hvis gasser motor har det da, har ikke så veldig greie på motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Er mulig,men da burde den nesten stoppe hvis man gasser litt hardt (drar tom gasseren). Ta det først,hjelper det ikke så er det gasseren i seg selv... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Starter den fra kald nesten uten choke? Isåfall er det nivået i flottørhuset som er for høyt,og da må man bytte nåla... Du har sikkert rett, men jeg må bare spørre, hvorfor vil for høyt flottørnivå påvirke kaldstarten? Vil ikke flottørkammeret være tomt under start, grunnet at bensinen har fordampet? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djeveldyrkern Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 takk for all hjelp, jeg følte at jeg lærte noe :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Du har sikkert rett, men jeg må bare spørre, hvorfor vil for høyt flottørnivå påvirke kaldstarten? Vil ikke flottørkammeret være tomt under start, grunnet at bensinen har fordampet? Fordi nivået bestemmer hvor lett undertrykket fra motoren drar med seg bensin...er det for høyt,suger den med seg ekstra mye bensin,og trenger derfor ikke choken til å hjelpe med tilskuddet... Og den går derfor fett over hele registeret. Bensinen holder seg flytende den...akkurat som i tanken. Forstøvningen skjer ikke før i emulsjonsrørene (eller i ankomsten til venturien på noen) under gange. Fordampning nok til å tømme flottørkammeret tar en god stund...større sjans for at bensina råtner før det (lukter da akkurat som magesyre). :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Da lærte jeg også noe nytt :):thanks Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.