Gå til innhold

Min nyinnkjøpte 242. ett lite prosjekt

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

Tok turen til åndalsnes laurdags morgen for å hente gobilen volvo 242 79mod..hadde ikkje sett bilder eller noke av den, måtte bare kjøpe den siden de var ein 242. bilen er brun "sjokoladebrun" og nogså lyst interiør, lysere enn beige..har rullet 270tusen km. B19 og M45 under panseret..den er heilt orginal og meir å mindre urørt..er desverre litt rustet, som begge hjulbrønner, ein kanal og litt på ein hjulbue, og hull i venste dør.. ingenting i dørk osv..den har også gått i familie i mange år. veldi matt i lakken og litt skader her og der, som ein trøkk som går frå høgre skjerm og litt bakover døren..

planene for bilen er og ta de som er av rust og få bilen gokjent ijenn. bytte interiøret til svart og nyere dash + el-nett. kansje ein litt friskere motor i mellomtiden..har ikkje lakt noken planer for motor og gir enda. regner med å lakke bilen svart blank, siden orginal fargen ikkje er so fin. regner med mykje crome siden de viser godt på ein svart bil..regner med å bytte fangerene til nyere type. har også usa lykter som blir påmontert atmed snutefront, som også kommer med tiden..senking blir også gjort ette eu-kontoll..

har desverre ingen bilder akkorat no, men kommer utover morgå dagen=)

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor bytte til nyere dash?

Har nesten til gode å se noen som beholder den gamle når de skal fikse opp bilen. Ikke gjør som alle andre, behold de gamle fangerene også!

Min mening da. ;)

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for gode tilbake meldinger=)

blir skikkelig bilakk på denne bilen ja. lakker den kansje selv, men veit ikkje heilt enda, må sjekke opp litt priser blant folk først..

kunna forsovidt beholdt orginal dash osv da, men fangerene er eg ikkje so gla i, so dei er no bytta..har planer om å bytte el-nett til elektronisk speedo, til evt seinere planer om motor bytte..er ikkje alltid like lett og lage til wire speedo nyere volvo girkasser, osv etter mine erfaringer..men alt er no mulig.

blir vell noen fine felger med tiden, men til og bejynde med blir de bare 15" felger som eg har liggendes. phoenix eller nåkren bredda stålfelger, men verte ikkje før ette gokjenningen..er for lav profil på 15" felgene til å få bilen ijennom ein eu-kontroll

har fått gjort litt med bilen i dag, byttet fanger framme og bak, fjerna hengerfeste, blir muligens monert eit annet ett..bytta fjærene bake for å få bilen en smule høgre bak "såg litt teit ut når den var mykje høgre framme enn bak"

og her er bildene:D

P6060017.jpg

P6060018.jpg

P6060026.jpg

donorbilen for div deler..

P6060021.jpg

P6060022.jpg

P6060024.jpg

P6060020.jpg

og til slutt arbeidskråa mi som eg holder til 7 timer kvar dag:)

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble mye bedre bare du fikk bytta fangera. men er det vansklig å bytte om til el speedo?

joda..vart godt fornøgd selv..er 2 måter og gjere de på, frå min side. om de blir gjort på min bil, so blir heile el-nettet,dashbord,varmeapparet register/betjening byttet ut, og soklart bakakslingen..er også mulig og bare ta ut nødvendige leddninger som du trenger for og bygge om til el-speedo. men bør helst ha ein bil å plukke de av.

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godbil det der med nye baklykter og runde evnt 81+ lykter ;)

joda;) alt av lykter blir byttet ut, blir langtypen bake. vurderer heilkvite, men tar det på sikt. blir heilrøde og refleksplate til og bejynde med. framme blir der kvite blinklys, av gammle typen. usa frontlykter blir også montert

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider