Gå til innhold

626, 2,5 , V6, 92mod, 248000km, 39 000kr. God bil?

Ranger emnet

Howie

Anbefalte innlegg

Vuderer og kjøpe meg en mazda 626 2.5 V6 92mod 248 000KM til 39 000kr.

Den selges EU-godkjent står det i annonsen, men står ikke kortid.

Nye dekk, nylig tektylert.

Det er masse stæsj også, som

elektrisk speil,

elektrisk seter

elektrisk vindu

ABS

Cruisekontroll

Takluke

Sentrallås

Motorvarmer

Bilen har hatt tre eiere.

170HK

Jeg har ikke ringt på den enda, men tenker og gjøre det og høre om det er mulig med en NAF test.

Om ikke en evt. test sier noe dårlig, er vel dette et godt kjøp?

Det eneste jeg er litt redd for er kilometerstanden.

Er 248 000km mye for en sån bil?

Og hva ligger bensinforbruket på en sån bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les/søk/Spør på http://www.mazda-ogn.org/forum ;)

Så lenge etter en V6, og prøvde ett par. De er sterke og spreke biler (-kun maunell som er aktuelt!)

Km-standen tror jeg ikke du trenger å tenke så mye på, for bilene holder om de har hatt litt service. Men prisen var "litt" høy. Mulig de ikke synker i verdi, men den ene jeg så på for 2 år siden hadde gått 190k km, og hadde nylig byttet alt av bremser, reg.reim osv. Den var tilsalgs for 45.000kr.

Eneste grunnet til at jeg ikke kjøpte V6, var at jeg "på gøy" testet en 323 gtx,hehe...

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Trur nok fender'n her overdriver en smule. Eigde ein 626 V6 i to år og summa sumarum meinar eg at det var ein knallgod bil. Ulempene med den bilen er bremsene, og det gjeld kalipter, skiver, klossar, handbrekkwaier generelt alt både foran og bak. Rust er mindre problem og motoren går gått samt drivverket er greit. Styr unna automat. Er bilen ellers fulgt opp så er det ingen grunn til å la vær å kjøpe ein slik. Masse bil for pengane!

Snittforbruket på min var på va 0,9.

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hmm, lurer på om det ikke var srt87 på forumet her som endte opp med den bilen:)

Helt grei bil, må vel sikkert overhales for å få tilbake hestenne i den, det lukter jo bedritent bak den når han gir på, så bruker vel litt olje. Og jeg føler at Volvoen min fløtter seg forterre når jeg prøvde bilen.. Synes ikke at den 2.5 V6'ern fløtter seg så fælt som folk skal ha det til altså... Er helt ok moment på bunndragg, men synes det skjer lite oppover turtallet...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 year later...

Jeg har hatt en 93 V6 i snart halvt år uten å koste på den en krone! Må bytte noen bremseklosser nå, og har nettopp fått et problem med for varm motor, men ellers vært kjempefornøyd! Synes også den går godt :) Kjører knepent fra en BMW 325IX med ca. 170HK på "dragstripe". Og at du sier det ikke skjer noe opp i turtall, så har jeg det litt annerledes. For når motoren kommer opp mot litt over 4000Rpm, så kicker det inn noen hester til, og bare det lille kicket er utrolig artigt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider