Gå til innhold

B19a som stanger.

Ranger emnet


evil-twim

Anbefalte innlegg

Brodern har en 340 med en B19A som ikke har det helt godt.

 

Problemet er at den går og stanger når han kjører med lite gass, men den drar sånn noenlunde bra når han gir på mer. Eksosen er litt blå, men den bruker ikke noe olje.

 

Er ikke sikker, men er det forgasseren som driver å tuller, og hva er det som evt kan gjøres for å fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at den går og "napper" med javn gass på ei slette,f.eks? Da går den en tanke magert...enten litt tett kanal/dyse i forgasseren eller et snev falsk luft. Når han gir gass gir jo akspumpa tilskudd,og da får den nok til å ikke lugge (...mange akspumper som gir alt for mye også...men det er OT i denne tråden :) ).

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem som jeg hadde på min b19a.. Den hoppa bare på jevn gass.. Trodde først at det var noe med tenningen, men så fant jeg ut at dysene i gasseren var tett, så når jeg bytta gasser ble alt sånn som det skal være.. Orka ikke rengjøre gasseren når jeg har flere liggende.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at den napper.

 

Det som var rart var at den gikk helt ok, men så begynte den plutselig å lugge.

 

Kan det være at toppakningen er gåen og at den drar falskluft der? Hadde visst ifølge forrige eier lekket litt olje ved toppen før.

 

Takk for svar forresten.

Bare hyggelig. Det er neppe toppakningen. Det er enten i koblingen til en eller annen slange som går inn på innsuget eller gasseren,eller i en pakning...men siden det kom plutselig,satser jeg på at det er en tett dyse. Bare å skru den av,demontere den (hvis du ikke har gasser-peil så legg alle delene ryddig utover et stort bord eller lignende så det bare er å skru den sammen i "reverse order") og blåse i ethvert hull du finner med trykkluft... behøver ikke bytte hele gasseren fordi den er tett. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn akkurat gasser-peil. Må ha det med 2 dobble. :P Syntes bare som sagt at det var litt rart at det kom så fort.

 

Men byttet toppakning tidligere i dag og så at det var ikke direkte dumt siden det manglet en bit ved mellom en oljegang og enden av toppen.

 

Skal åpne gasser i morgen da han jeg lånte garasje av skulle på jobb og måtte kvelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår