evil-twim Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Brodern har en 340 med en B19A som ikke har det helt godt. Problemet er at den går og stanger når han kjører med lite gass, men den drar sånn noenlunde bra når han gir på mer. Eksosen er litt blå, men den bruker ikke noe olje. Er ikke sikker, men er det forgasseren som driver å tuller, og hva er det som evt kan gjøres for å fikse det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Du mener at den går og "napper" med javn gass på ei slette,f.eks? Da går den en tanke magert...enten litt tett kanal/dyse i forgasseren eller et snev falsk luft. Når han gir gass gir jo akspumpa tilskudd,og da får den nok til å ikke lugge (...mange akspumper som gir alt for mye også...men det er OT i denne tråden :) ). Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Stemmer at den napper. Det som var rart var at den gikk helt ok, men så begynte den plutselig å lugge. Kan det være at toppakningen er gåen og at den drar falskluft der? Hadde visst ifølge forrige eier lekket litt olje ved toppen før. Takk for svar forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Samme problem som jeg hadde på min b19a.. Den hoppa bare på jevn gass.. Trodde først at det var noe med tenningen, men så fant jeg ut at dysene i gasseren var tett, så når jeg bytta gasser ble alt sånn som det skal være.. Orka ikke rengjøre gasseren når jeg har flere liggende.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Utelukka det med tenning jeg også. Satt nytt alt sammen og byttet plugger på den for ikke så lenge siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Ja. Er nok ikke tenning.. Bytt gasser du. Da skal du se at alt ordner seg. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Stemmer at den napper. Det som var rart var at den gikk helt ok, men så begynte den plutselig å lugge. Kan det være at toppakningen er gåen og at den drar falskluft der? Hadde visst ifølge forrige eier lekket litt olje ved toppen før. Takk for svar forresten. Bare hyggelig. Det er neppe toppakningen. Det er enten i koblingen til en eller annen slange som går inn på innsuget eller gasseren,eller i en pakning...men siden det kom plutselig,satser jeg på at det er en tett dyse. Bare å skru den av,demontere den (hvis du ikke har gasser-peil så legg alle delene ryddig utover et stort bord eller lignende så det bare er å skru den sammen i "reverse order") og blåse i ethvert hull du finner med trykkluft... behøver ikke bytte hele gasseren fordi den er tett. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Har sånn akkurat gasser-peil. Må ha det med 2 dobble. :P Syntes bare som sagt at det var litt rart at det kom så fort. Men byttet toppakning tidligere i dag og så at det var ikke direkte dumt siden det manglet en bit ved mellom en oljegang og enden av toppen. Skal åpne gasser i morgen da han jeg lånte garasje av skulle på jobb og måtte kvelde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.