virtual Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 blokka i bilen min havarerte for en stund siden. fikk da tak i ei b230et blokk, og komplett overhalingssett.. når jeg i dag åpna blokka, ser jeg at det ene veivlagret hadde gått rundt, og ødelagt alt inni der, thrustlagrene hadde også gjort sitt. så har det seg slik, at jeg har ei b230f blokk liggende.. kan jeg bruke all innmaten fra b230et blokka i f blokka? går det greit å bruke b230f veiva, og b230fk råder? passer alle lagrene og alt det der jeg hadde kjøpt til b230et motoren? hvor henter man enklest ut oljetrykk til turbo fra? skulle hatt svar asap. gjerne av folk som har gjort dette selv. ikke av folk som tror det er sånn og sånn, eller folk som har hørt. mvh Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Om f-blokka di er 90-> mod er den helt lik en ft motor utenom stempla og olje gang til turbo. 230et blokk er iverfall ikke noe og satse på.. det har jeg fått erfare iverfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 det eneste med b230et blokka som er dårlig, er vel rådene. men jeg har b230fk råder, så det er ikke noe problem :) sitter å spekulerer litt på hvordan jeg skal gjøre det med oljetilførsel til turbo. har kommet frem til at jeg skal bruke et t-stykke der oljetrykksgiveren står, å få presset en hydraulikkslange som skal gå til turbo. og sveise inn retur i bunnpanna. vil dette være en bra løsning? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 De fleste bruker uttaket til oljetrykksgiver/måler til turbo på blokker der det ikke er originalt, så det burde gå greit! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 det høres supert ut :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Er det Mitsu TD04HL-16T du har tenkt til å bruke på den eller? Det blir gromt, med 531-topp og altingen. :D Skaff deg 940-grenrør i samme slengen og da. ;) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Hent ut olje fra oljetrykkgiverhullet eller fremom blokka ved registret, du ser skruen om du følger oljekanalen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Hvis du hadde en b230et...så kan du jo bare bruke adapteret fra den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Er det Mitsu TD04HL-16T du har tenkt til å bruke på den eller? Det blir gromt, med 531-topp og altingen. :DSkaff deg 940-grenrør i samme slengen og da. ;) Nei, har tenkt å spare god-sakene til den neste bilen.. Der blir det porta 531 topp, med rustfrie eksosventiler og div. annen grom innmat :) Det er en mitsu td04hl-18t jeg har btw ;) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Men jeg lurer på et par ting angående oljekjøler adapteret.. Kan man skru ut denne skruen fra b230et motoren? Skruen på F motoren er litt kort.. Eller blir jeg nødt å kjøpe adapter-"sandwich" fra pedersens? http://www.pedersens-racing.no/bil/oljekjolere/ Slik ser forresten blokka ut, har akkurat malt den. Syns den ble pen :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Ja bolten skal være løs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Er det links på den eller noe slikt? Prøvde forsiktig å kile 2 muttre på den, for så å skru den ut.. Men det virka som om den satt ganske godt. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Kan tenke meg at den sitter godt fast...ser bare at kg selger slike bolter så da regne æ sterkt med at den går ann og bytte...men æ har personlig aldrig har den løs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Får prøve å bruke litt mer makt da :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Bruk varme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.