turbo240 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Jeg må ha ny blokk pga rasa den gamle. Fekk tilbud om ei 96mod ft komplett blokk som var skrudd i dela. Det hadde vist oppstått rådebank etter di fulte på en billig dårling shell olje. Men det var vist bare og skifte rådelager så var den helt fin igjen...??? Er dette noe og tørre og satse på?? For en billig penge. Takk for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Å skylde på dårlig olje gjør meg litt skeptisk. Tviler på at Shell-olja er årsaken til rådebanken. Det kan fort vekk være helt andre årsaker til havariet, noe som igjen kan bety at andre komponenter har tatt skade, f eks kamaksel og løftere. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Sjekk om veiva kan slipes isåfall og overhal oljepumpa!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Ja ska få han til og få den sjekka. Tror han hadde kontakta på sylinderservise eller hva det het... Men å få slipe veiva blir vel fort noen kr det? Den va ikke kjørt på mer en 0.8bar. Men litt skepisk jeg og. Hadde bare vert kjekt om det var bare og skifte rådelager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 rådebank? hva er det?? neida.. hadde nå ikke trudd helt på han viss han hadde bare kjørt med 0,8bar.. kan værra rappa på litt mere kansje.. Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 Trolig er blokka like god. Hvis det er den som har havarert på den gamle, så kan du jo bare bytte over de hele delene fra gamlemotoren. Men du må sjekke/måle sylinderløpene. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Vil heller tro at det er pumpa som har tatt ferie en liten stund...har fått svekket oljetrykk og da har lagra fått støyten.. Har sett det før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Trolig er blokka like god. Hvis det er den som har havarert på den gamle, så kan du jo bare bytte over de hele delene fra gamlemotoren. Men du må sjekke/måle sylinderløpene. Nei er råde bank som er probleme i den jeg har og. Og det er en 230et, så er ikke så mye å ha... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Vil heller tro at det er pumpa som har tatt ferie en liten stund...har fått svekket oljetrykk og da har lagra fått støyten..Har sett det før. Tengte på det samme... Men så dere mener det ikke er noe å kjøpe? For 500-1000,- ca.. Er det umulig at det kun er rådelagerene som har tatt skade? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.