Gå til innhold

Problem med bakaksel

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Som de fleste her vet, så har 240 en fin bakaksel!

Problemet mitt er at nå har jeg byttet bremseskjold bak, og måtte da ta ut begge akslene. Så satt jeg de inn igjen, men nå vil den ikke "låse" på den høyre som den normalt gjør.

Når jeg vrir om mellomakselen høres det ut som om den glepper over i diffhuset. Har ikke montert inn bakakselen så er jo lett å bare åpne den og se hva som er galt, men slipper jeg det er det veldig fint! Noen som har noen forslag på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en åpen diff, en 4:10 aksel.

Jeg tok ut stikkakslene. satte på nye bremseskjold. satte inn stikkakslene i eksakt samme posisjon, skrudde fast stikkakslingene, og det ser akkurat likt ut som når jeg tok det fra hverandre, bare med pene, nye bremseskjold.

Når man normalt vrir mellomaskelen rundt på en bakaksel, kan man holde det venstre bakhjulet fast, mens det høyre vil følge bakakselen uansett. i mitt tilfelle kan noen holde begge bakhjulene stille, men mellomakselen går rundt uansett... det høres ut som om den glepper over, jeg prøvde å dunke de lenger inn, men det er ikke fysisk mulig..

vet ikke om dette hjelper noe på infoen, men hva mer info trenger du/dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den var iorden.. har ikke gått mer enn 180 tusen..

vet ikke hva som kan være galt.. knekt er den ikke, tok den ut igjen idag og sjekket den, den er iorden.. får prøve engang til da;)

Start opp bilen og kjør deg en tur du..så skal du se at alt er i orden..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har brukt akseln før, så den er i orden?

Inngående aksel er vel ikke løs? Har opplevd å knekke en, dog ikke med håndmakt :P

kanskje han har vært singel lenge?

jeg har ellers aldri hørt om dette fenomenet jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider