Gå til innhold

Max Borr på volvo blokker??

Ranger emnet

Ken Karijord

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

max borr på b20 er 93mm men det beste valget er å bruke smidde stempler fra b21 på 92mm da får du 2.2l uten og bytte veiv.

i b23 og 230 er stort sett alle som er over 2,5l har løse sylinder foringer...

SPM lager helt opp til 107mm stempler. Han har en spesial på litt over 3900cc

prøvde finne bilder og artikkel fra BILSPORT, skal se om jeg kan finne den senere.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det 92mm stempler og marine veiv så har du 2,4l, men veiva er svin dyr så det lønner seg ikke med mindre du finner noen som ikke veit hva de har.

marine veiva har lenger slag lengde, men krever også en kortere råde.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det pentaveiv i bandvognmotorene?

Har 3 motorer som er ombygd, og det er ikke orginalveiv i noen sier han jeg fikk dem av, så jeg vil gjerne vite om jeg har pentaveiv ellernoe.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For å si d slik.. d finnest ikke org penta veiver til b20... kun omsveisa b20 veiver el exenter slipa b21 med b230 råder. kun penta veiv til b230. den har 86mm i slag kontra 80mm org . har en slik b20 på 2,4l med steg 3/4 topp.

Men skal bygge en b23 på 2,7l men må bruke gammle typen blokk, enten b-19 ell b21/23 . Har ei b19 liggende og en b21 men lurte på om d var nok gods i 1,9 til å borre maxi

Båt motoren er identisk med b20 bil bare en annen kam og annen dynamofeste og gasser. Belt vogn er org b20b .standar slag 80 mm med b kam og 100hk mener jeg .

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider