Gå til innhold

En lyd...

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Når jeg starter bilen og settern fra fri til første å gir gass , så kommer det en lyd, en slagstannhjul lyd , som om når et sykkelhjul går rundt og du tar en pinne inn i det . Den kommer ikke hele tiden ,kommer og går litt , en uke er den ikke der og en uke er den der . Kjører jo for det meste med lyden på fullt så jeg hører det ikke , men det er jo litt irriterende da , kan kjenne det litt i gasspedalen også . Jeg mistenker at det er girkassen , men jeg håper at det bare er en bagatell .. :)

Noen tips ?

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på at du setter bilen i gir?

høres ut som om du raper den.. hehe

kan være så enkelt som at foringene på giroverføringa er skutt, eller at justeringa på girspaken er way outta sync.

eller som speedw\ell sier.. crushed girkasse :]

speedw\ell har kanskje en girkasse til deg.. 5 trinns, mangler utløserakslingen.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljen på girkassen ja.

Avtappingen finner du under diffen, det er altså under kassen mellom drivakslingen.

Påfyllingen finner du på innsiden av venstre hjul. Helt på enden der, til høyre for den store VW logoen på girkassa.

Begge pluggene skrur du ut med 17mm umbrako.

Husk å pirk ut all dritten først så du er sikkert på at nøkkelen tar skikkelig. Ødelegger du sporet er du ille ute.

Hell på 2 l av Møllers "spesial" girolje, koster mer enn det du får kjøpt på f.eks BilTema. Har du metalspon kan du ha på det du vil, den er snart dau uansett.

Jekk opp bilen på førersiden så får du nedpå alle desiliterne. Det skal være 2 liter på kassa.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider