Gå til innhold

Lite spm om kjøp av turbomotor

Ranger emnet

Jon Arne

Anbefalte innlegg

Hei..

Tenkte jeg skulle kjøpe meg turbo motor om ikke lenge og med det få flest hest.

Tenkte å legge i 20.000kr men det budsjette blir sikkert overtrådd:D

Ser alle putter i ft og fk,å de har ca 200hk(?) og koster fra 15.000kr og oppover..

Har hørt at en får s60R motorer fra 16.000kr og oppover i sverige, og disse har vel irundt 300hk?

(ser få som putter i s60r motorer selv om de er gunstige i pris og endel hk)

Det er vel ganske logiskt at det da blir en s60r motor MEN er det noe jeg ikke har fått med meg eller???

Ikke gunstig å sette i r-motor?ligger MYE høyere i pris?eller?

Håper på svar,å korrekt meg gjerne på HK`ene:P

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det seg sånn at en S60R-motor er tverrstillt i en S60, og i din 240 er motoren stillt på Langs.

Dette medfører en god del del forskjeller ift bunnpanne, Ledningsnett/sprut, Grenrør til turbo, motorfester, etz, Og ikke minst ift Girkasse, hvor M90 eller Automat fra en 960-6'er er det eneste alternativet.

Det er en del enklere med FT og FK... ca bolt on på samtlige girkasser som kom med 200,700 og 900-serien med 4'ere, Kjempe-enkelt og stabilt ledningsnett/sprut, Det finnes en haug med motorfester du kan bruke, Turboplassering blir bra ift chassiet.... ting er rett og slett Veldig mye enklere med en FT eller FK :)

Og 200hk i en volvo er passe... ingen super-bil, men absolutt ingen sinke heller ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha S60R motor er det jo LITT mer som må gjøres enn med en FT / FK da.. Fordelen med FT/FK er jo at de er så enkle å sette inn.. Dessuten så bør du plusse på X antall tusen til datasprut, å bruke det originale ledningsnettet te S60R motoren tror jeg du kan glemme...;)

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider