Gå til innhold

Forsikringspenger

Ranger emnet

Sondre

Anbefalte innlegg

Hei! Bilen min blei stjælt her om dagen og funnet igjen uten anlegg,felger, ratt/boss osv.

Også har jeg bare delkasko på bilen,er det noen som har peiling på hvor mye jeg kan regne å få igjen da jeg ikke hadde ekstraforsikret stereoen og det andre..

verdier:

Stereo: 25 000,-

felger: 10-12 000,-

ratt/boss: 2000 ,-

Faen meg irriterende når sånt skjer!

Http://www.brennvin.net

- 1990 Golf 2.0 GTI MK2

x 1977 Opel Ascona B 1.9S

x 1978 Opel Kadett C 2.4i

x 1988 BMW 325i Touring

x 1990 Golf Sport 1.8

x 1983 VW Jetta 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vel i forsikringspapirene dine. Det varierer voldsomt fra selskap til selskap. De fleste har max på 10' på stereo og annet løsøre, kanskje det har blitt 15' nå faktisk.

Kondolerer :(

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pleier å ha "fastmontert utstyr" 12.000 sånn ca, i ei standard forsikring, det vil da dekke stereo med mere.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bear

Stålfelger, evt. std.alu.felger, regnes som en del av bilen, men har

du heftigere felger enn hva som er standard, må du nok ha en

spes.forsikring på dem.

Det er ikke i tråd med hva jeg fikk oppgitt av mitt forsikringsselskap... Jeg spurte om jeg måtte kjøre ekstra forsikring på felgene, for jeg skulle ha dyrere felger enn standard, og da sa de bare at det ikke var nødvendig, for de regnes som en del av bilen...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sondre

Hei! Bilen min blei stjælt her om dagen og funnet igjen uten anlegg,felger, ratt/boss osv.

Også har jeg bare delkasko på bilen,er det noen som har peiling på hvor mye jeg kan regne å få igjen da jeg ikke hadde ekstraforsikret stereoen og det andre..

verdier:

Stereo: 25 000,-

felger: 10-12 000,-

ratt/boss: 2000 ,-

Faen meg irriterende når sånt skjer!

Kjipt detta.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider