Gå til innhold

Turbo fra Biltema?

Ranger emnet


Frakk2000

Anbefalte innlegg

  • 2 years later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Gammel tråd, men det er den første som dukker opp på google.

 

Meldte meg inn i dag for å fortelle om biltema turboen til saab. For det første sto ikke eksoshuset og kompressorhuset helt nøyaktig slik at det ble vanskelig å montere vann og oljerør. Mulig dette er vanlig at man må justere litt på dette?

 

Og etter montering hadde jeg dårlig effekt, spesielt på lave turtall. Hadde mistanke om at wastegaten sto noe åpen pga feiljustert stag fra klokka, men det viste seg at selve ventilen/lokket kilte seg fast inne i eksoshuset slik at den ikke lukket helt. Måtte av med eksosen og bruke dremelen for å lage plass til ventilen. På orginalturboen var det hvertfall 1mm klaring mellom ventilen og huset, men på tema sin var selve lokket litt stort slik at det tok inni veggen. Skjekk dette FØR du monterer faenskapet :)

 

Deilig å ha all den orginale effekten tilbake. Nå har jeg kanskje lyst til å skremme ut et par elefanter til også. :)

 

Kan også nevne at biltema skal ha pakningssett til turboene sine, men det er ikke lett å få tak i.. Jeg krangla med dem i et par uker for å få tak i pakningssettet og når de fortalte meg 4 gangen jeg var der at de var tom på lager i sverige byttet jeg uten pakningssettet. (Trengte egentlig bare kobberringene da, siden manifold pakning, oljereturrørpakning og pinnebolter med muttere fulgte med.) Dagen etter jeg bytta turbo fikk jeg telefon om at pakningssettet var ankommet. Har litt vannlekkasje nå siden jeg ikke fikk bytta pakninger og muligens fordi rørene ikke var helt rett i forhold til turbo. Har tenkt å få tak i det settet og bytte pakninger på vannrøra en dag.

 

9-5 2003 forresten

Endret av Quattro73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår