Gå til innhold

VMAXX på audi a4

Ranger emnet

Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

Gjest brunerune

Vel, har fått vmaxx, men ser det mangler noen deler. Noen som har montert dette og vet hva jeg må handle inn \ evt ta fra de gamle demperene? Som fjørbeinslagre\skåler osv. Hva hører disse to ringene til og forresten?

07022007130.jpg

Ringene..

07022007131.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest brunerune
http://www.audiworld.com/tech/wheel28.shtml

Se om du blir noe klokere av å lese den. Er visst noen deler du må bruke fra de gamle demperene.

Ble litt klokere ja, men hvis noen her inne har gjort akkurat dette, hadde det vært enda lettere, så at fjørbeina på artikkelen ikke var like mine, da det var en S4. Er vel ikke helt like. Uansett, skrik ut om noen har montert vmaxx på A4!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har. Du trenger to ringer på bakdemperne, og muligens gummiputene... oog, haha, det er flaut hvor lite jeg husker av det, men det er ikke noe problem i det hele tatt. Bare du får opp den velkjente bolten så skal det gå som en lek.. Lykke til, var vel ikke mye til hjelp det her.

01 VW Transporter TDI

97 Audi A4 1.6l

(x) 86 VW Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 øvre bærearmene i forstillinga bør du prøve å skru løs i bakkant, da den bolten som fester begge 2 foran sitter som ET REINT HÆLVETE!! og vil sannsyneligvis knekke eller bøye seg når du prøver å få de ut. Den må varmes med sveise apparat for å få dette løs og da rykker "leddene" eller foringene i bærearmene!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
De 2 øvre bærearmene i forstillinga bør du prøve å skru løs i bakkant, da den bolten som fester begge 2 foran sitter som ET REINT HÆLVETE!! og vil sannsyneligvis knekke eller bøye seg når du prøver å få de ut. Den må varmes med sveise apparat for å få dette løs og da rykker "leddene" eller foringene i bærearmene!

Er det ikke bare å løsne demperen på toppen og i bunnen, og lure den ut etter du har løsna den store mektige bolten med latmannsarm? Husker jeg fikk til det da jeg skifta fjører på de org. demperene. Trenger vel ikke røre trekant staget. Uansett, skal jeg bare skifte toppen av demperen over på den nye, og bytte ut alu ringene med disse bak?

Ringen til venstre..

wheel28-front21.jpg

Trenger vel dette og..

wheel28-front19.jpg

Slik den ikke bunner demperen..

Og dette

wheel28-front27.jpg

Smularn, tenk tenk tenk!! :boxers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men men men.. jeg har jo gravd ned bilen, venter på grønt gress og ratlook

HAHA jeg håper virkelig du kødder!:P

Skulle likt å se du gravd ned til frostfritt grensa:)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Kommer div bilder imorgen. bilen står ennå på bukker, har én demper igjen, og er den satans langbolten i trekant staget som sitter som F. Og en ting til, 10" felg + vmaxx er dårlig kombo. Tar borti, så må da prøve med 0,5 eller 1cm spacer.. satse på det går, men då bler det bredt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider