Gå til innhold

VMAXX på audi a4

Ranger emnet

Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De 2 øvre bærearmene i forstillinga bør du prøve å skru løs i bakkant, da den bolten som fester begge 2 foran sitter som ET REINT HÆLVETE!! og vil sannsyneligvis knekke eller bøye seg når du prøver å få de ut. Den må varmes med sveise apparat for å få dette løs og da rykker "leddene" eller foringene i bærearmene!

Vis du hadde lest innlegget mitt over hadde du vist hva du skulle gjøre:) Løsn opp de to stagene med 2 stk. 13 eller 15 mm fastnøkler i bakkant istedet!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Vis du hadde lest innlegget mitt over hadde du vist hva du skulle gjøre:) Løsn opp de to stagene med 2 stk. 13 eller 15 mm fastnøkler i bakkant istedet!

Ok. Skal prøve dette senere. Har fått av mutteren, er selve bolten som har satt seg fast inni der. Får jeg den ikke av på "vanlig" vis, borrer jeg den ut ikveld, er så møkka lei den driten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du har tatt ut å banka så mye på den er den vel herpa, så da må den ut uansett! Det er ikke noe smart å borre den ut, da du aldri vil klare å borre rett igjenom. Du får heller bite i det sure eplet å kjøpe 2 nye bære armer, ny bolt og ny mutter og bare varme som faen og banke som et helvete. Det er et sant helvete å få den ut. Første A4en jeg var med på å senke brukte vi 30 min på å få ut den bolten. Stod med sveise apparat og varma, guffa på med oljer å fett og banka som et helvete! Kom sakte men sikkert til slutt. Lykke til!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Vis du har tatt ut å banka så mye på den er den vel herpa, så da må den ut uansett! Det er ikke noe smart å borre den ut, da du aldri vil klare å borre rett igjenom. Du får heller bite i det sure eplet å kjøpe 2 nye bære armer, ny bolt og ny mutter og bare varme som faen og banke som et helvete. Det er et sant helvete å få den ut. Første A4en jeg var med på å senke brukte vi 30 min på å få ut den bolten. Stod med sveise apparat og varma, guffa på med oljer å fett og banka som et helvete! Kom sakte men sikkert til slutt. Lykke til!

Fikk den ut ikveld. Tok vinkel sliper å kutta inn i hakkene der tappene til bærearmene går gjennom. Gikk som det gikk, bærearmene gikk til helvette, samt gjorde bolten! Så da må jeg gå til anskaffelse av to nye bærearmer. Sørens dritt. Men er ferdig med slitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Ikke de dyreste de øvre bærearmene da. Men bytt en og en slik at du får de ca i samme stilling som de stod i.

Orginale koster de rundt tusenlappen stk. På NBS er det 660kr, men fant på den lokale knoksen for 550kr for begge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Kanon at du lagde denne tråden, til god hjelp for meg som driver å monterer nå!:)

Fornøyd så langt eller? senka masse og hvor stivt er det?

Er ikke ferdig da jeg må handle nye bærearmer, men har vel senka en del bak Ca 8cm.. Har en cm og to å gå på! Men har da 17" felger, som er smååå :) Er mye tukkel da det ikke følger med manual, vært av og på med hele demperene et par ganger, men blir nok bra til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider