Gå til innhold

Røten toppakning??"BYTTA!" Fusker...

Ranger emnet


volvofanatist

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp her nå..

Har en 240 med 200k motor ifra 360 stående her.. Saken er den at vi for noen dager siden fant oljegrums i kjøleveska og den kokte av ingenting osv.. Dessuten så gikk den bare når det var trykk i kjøleveska..

Så vi kom egentlig fram til at det måtte være toppakningen som hadde takka for seg...

Så i dag skrudde vi av toppen da, men pakningen ser jo faen meg hel ut..

værsåsnill og ta en titt på dessa bildene og si hva dere mener sjøl..

På forhånd takk;) Skjønner ingenting lenger jeg...

 

IMG_0535.jpg

 

Det eneste jeg syns ser litt tvilsomt ut her, er det hakket på bilde nr 6, men det er jo bare mellom oljekanal og boltehull såvidt jeg kan forstå, så det burde jo ikke ha noe med kjøleveska å gjøre...

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid man kan se på pakningen om den er gåen.. Det har jeg erfart ett par ganger selv.. Men om dere hadde hvit guffe i oljepåfyllingslokket, den kokte ofte osv, er det nok topp-pakningen.... Bytt den å se om feilen blir borte. Hvis ikke, kan det være sprekk i toppen/blokka som gjør at dere får guffe i oljepåfyllingslokket, den kokte ofte osv....

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske vanskelig å se at toppen er sprukket også da.. Med mindre du varmer den opp.. (metallet i toppen utvider seg ved varme, ergo vises sprekken bedre). Men som sagt, veldig vanskelig å se.. Jeg hadde prøvd å bytte topp-pakning først.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta toppakningen i går, og nå er den helt tett ihvertfall...

MEN, vi fikk et nytt problem...

Når vi er ute og kjører, så går det på stort sett så mye turtall som mulig, og bilen kan gå som ei kule(ei veldig dau ei, da det er 200k motor) i de første 15-20 minuttene.. Da begynner den å fuske, og du må jokke på gassen for at den i det hele tatt skal gå over tomgang.. På tomgang derimot går den veldig fint... Så kan vi la den stå å gå på tomgang i 5-10 minutt, og da går den som faen igjen i 15 min etterpå..

 

Plugga er hvite, så jeg går utfra den får for lite bensin, noen som har noen forslag? Det første jeg skal gjøre er å blåse reint bensinslangene med trykkluft ihvertfall.. På forhånd takk for svar..

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat også bytta topp pakning på min B230k

 

Min starter greit med litt choke.

Så hakker den fælt de første 500metere(den er jo kald tross alt)

Så går den fint i ti min.

Nårmotoren er blitt skikkelig varm og jeg gir gass på et litt lavt turtall starter den å gi på og så smeller og hakker der en gang og så går det som rakkern igjen.

 

Antakelig er det nok noe med et eller anna vacum greier jeg pelte av.

Jeg skrev ned hvor alle slangene gikk hen men det er en jeg er usikker på når jeg tenker meg om.

 

På toppen sitter det en rød dings med to steder det en kan feste vacum slangen. Omtrent rett under innsuget. det var et feste innert og et ytterst på den dingsen. Hvilket av de skal jeg bruke??

 

Eventuelt finnes det et vacum feilsøke sjema en kan bruke?

Omtrent sånn som vi bruker på elektronikk greier for de som driver med sånt.

 

En annan ting det ikke stod noe om i instruksjonsboka mi er hvor fort jeg skal ettertrekke boltene og hvordan jeg gjør det? Jeg har ikke bytta topppakningt før så finnes det en grei oppskrift på nett?

 

 

Hvis noen gidder å svare noen hjelpende setnigner overlever kansje bilen min noen år til det hadde vært topp.

 

hilsen Karsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår