Gå til innhold

sub i hatthylle, hvilken vei?

Ranger emnet

ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her med et dilemma, jeg har omtrent bestemt meg for å kjøpe Fusion sub å ha i Golfen min.

Det jeg har mest lyst til er å bygge meg ei ny hatylle å sette denne i hatthylla.

Det er her dilemmaet oppstår, jeg synes subben ser fin ut både fra forsiden, og fra baksiden.(bilde)(bilde 2)

Vil jeg tape mye trykk på å sette den med spolen opp(slik at den spiller nedover i bagasjen?

Evt andre forslag til hvordan jeg skal sette den?

Dere som kjører Golf vet at bagasjen på disse ikke er så stor at det gjør noe, så hadde vært flott om jeg kunne slippe å bruke denne plassen:)

Evt hvordan skal jeg feste den hvis jeg skal sette den med spolen opp?

På forhånd :thanks

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sitter her med et dilemma, jeg har omtrent bestemt meg for å kjøpe Fusion sub å ha i Golfen min.

Det jeg har mest lyst til er å bygge meg ei ny hatylle å sette denne i hatthylla.

Det er her dilemmaet oppstår, jeg synes subben ser fin ut både fra forsiden, og fra baksiden.(bilde)(bilde 2)

Vil jeg tape mye trykk på å sette den med spolen opp(slik at den spiller nedover i bagasjen?

Evt andre forslag til hvordan jeg skal sette den?

Dere som kjører Golf vet at bagasjen på disse ikke er så stor at det gjør noe, så hadde vært flott om jeg kunne slippe å bruke denne plassen:)

Evt hvordan skal jeg feste den hvis jeg skal sette den med spolen opp?

På forhånd :thanks

I et tidligere prosjekt (Pink my ride) gjorde jeg dette i en Nissan micra, dette funket drit bra, men husk å montere elementene i kasser da :)

PICT0016-5.jpg

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med akkurat samme greia:)

Jeg har laga hattehylle i 22mm spon og har tenkt å bygge ei kasse fast i hattehylla:)

kassa trenger jo ikke å bygge så mye nedover. mi kasse blir å bygge 25cm nedover, så da blir den ikke så mye i veien:)

Det kommer bilder av dette i tråden om golfen min etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha elementet festet kun i hatte hylla, en såkalt free-air løsning, må elementet være laget for denne bruken. hvis du, som Svends3n sier, lager kasser under har du mer å velge mellom. og lukkede kasser trenger ikke å være store.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser de fleste her fåreslår at elementet skal slå oppover ja... det jeg evt tenkte var om det kunne "stå" på hattylla, og slå nedover? vil det bli dårlig lyd av dette?

Hva vil skje om du ikke bygger kasse og elementet ikke er beregnet for dette?

Må kassen dekke hele magneten eller kan det funke å kun bygge inn membranet?

Mange spørsmål her, men som dere kansje forstår så vil jeg at mye av subben skal synes:)

91 volvo 740

72 vw boble[go biln]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser de fleste her fåreslår at elementet skal slå oppover ja... det jeg evt tenkte var om det kunne "stå" på hattylla, og slå nedover? vil det bli dårlig lyd av dette?
Jeg ser ingen som foreslår dette, bare en masse som har gjprt det på den vanlige måten. Montér den/dem den veien du vil, det spiller ingen rolle. Faktisk sparer du jo da noen liter kassevolum kontra om du har magnetene inne i kassa.

Hva vil skje om du ikke bygger kasse og elementet ikke er beregnet for dette?

Elendig effekttålighet og mulig gøggete lyd. Ingen grunn til å prøve.
Må kassen dekke hele magneten eller kan det funke å kun bygge inn membranet?
Neida. Artig tanke, "dobbel" hattehylle med hulrom som kasse og magnet stikkende ut under. Bare få det tett mellom magnet og kasse med gummilister e.l., så litt mekking blir det jo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, da ser det ut til at jeg må finne på en kasse da:P hehe kansje heller bruker plexiglass da, da får jeg sett magneten min:)

Takk for alle svarene, fint å se mange ideér her:)

Kommer sikkert flere spørsmål etter hvert:)

91 volvo 740

72 vw boble[go biln]

Lenke til kommentar
Del på andre sider