dbsavage Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Lurer på hvordan jeg skal koble 2 stk. dual 2 ohm`s høytalere på en 2 ohm`s monoblokk. Trenger også vite hvordan jeg kobler dem til på 2 stk. 2 ohm`s monoblokker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Enkelt, spolene i serie på hver høyttaler (minus fra spole 1 til pluss på spole 2). Da har du to tilkoplinger "igjen" på hver høyttaler. Nå kopler du minusene sammen (en fra hver høyttaler), og plussene sammen. Du har nå 2 høyttalere à 4 ohm, som er koplet i parallell, som er lik 2 ohm totalt. Dæven, jeg suger til å forklare enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dbsavage Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Så var det hvis jeg skal koble dette sammen med 2 stk forsterkere av samme sort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dbsavage Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Trenger også vite hvordan jeg kobler dem til på 2 stk. 2 ohm`s monoblokker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morbid Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 De går vel strengt tatt kun i 1 eller 4 når du kobler dem hver for seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Trenger også vite hvordan jeg kobler dem til på 2 stk. 2 ohm`s monoblokker Da må du nesten skrive hva slags monoblocker det er snakk om, for enkelte monoblocker er laget slik at de kan kobles sammen, mens andre monoblocker er det ikke alltid like lurt å koble sammen. Så leg ut no Specs. på forsterkerene så folk kan komme med tips og triks. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg