Defus Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Hei Jeg har lagd en liten snerten subkasse på 60 liter til 2 stk hifonics 12" subber på 350wrms hver. Ene enden på kassa fikk en liten sving, og derfor ble det brukt glassfiber der. Lagde noen avstivere av MDF, slik at ikke glassfiberen skulle dekke så altfor store områder. Til sammen dekker glassfiberen 2 hull på kanskje 10cm x 28cm, som går i en bue. Spørsmål: Jeg la først ett fleecepledd over å dynket det vanvittig med polyester. Så 3 lag glassfibermatte over. Er dette nok? Kommer det til å revne ut når jeg skrur opp på max? Kassa er lukket så det blir vel gjerne litt trykk. Brukte 1 liter polyester ca.. Er egentlig mest engstelig for at det skal løsne der glassfiberet er festet til selve kassa i endene.. Siter Speisen Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrIoN89 Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Den vil nok antageligvis ikke ryke, men den vil nok ikke være tilstrekkelig stiv til å spille optimalt. Kassen vil fungere som en mellomting mellom lykket kasse og åpen. Ville lagt noen fler lag om jeg hadde vært deg =) Nå vet ikke jeg hvor godt den er festet osv., men skal som regel en del for at glassfiber ryker tvært ;) Men anbefaler og legge fler lag, for bedre lyd gjengivelse/ lydtrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 enig med orion, den vil ikke revne sånt uten videre ;)men den vil flekse og gi mye rumle og dårlig bass... ca 8 lag er å anbefale men spør vekta på glassfiberen du bruker eller vevd glassfiber og retningene på disse ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg