Gå til innhold

justerbare stag til 240

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

vil se åssen den er lagd ;) men nok offtopic fra min side ;)

ikke no problem, de er lagd på samme prinsipp som måten man senker en bil med bladfjærer, jeg har flyttet selve feste til akslingen 5cm opp å stivet opp til de grader mellom her å der:D bilde kommer i morgen

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg kan være intr i bærearmene om de ikke er veldig dyre (har ikke så mye peng å bruke nå).

edit:

senker de 50mm eller kan man justere??

jeg skulle gjerne senket ca. 2-3cm, men 5cm i tillegg til senkesettet er drøyt..

har litt "80 talls look" nå, med lavere fremme enn bak, som du vet er det også negativt for grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse armenekan jeg såklart gjøre om sånn at de snker 3 cm feks, men e er ikke justerbare i høyden, bare frem å tilbake, blir litt på en måte som 4 link,

skal ikke ha så veldigmye for dem egentlig rundt 1200 ca

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det kunne vært intr.. kunne stille caster ved senk!

hvor er uniballs? bakakselinnfestning?

tok en orginal bærearm bak å bakka av hele fram delen der foringa sitter, å lagde med sånne tjukke svartstål rør fram med en stor uniball med justering å masse forsterkninger, å bakdelendelte jeg å hevet akselfeste med 5cm å sveisa set sammen igjen men masse nye forsterknnger, har ikke dratt opp på verkstedet ennå for det er så kaldt i dag:(

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok en orginal bærearm bak å bakka av hele fram delen der foringa sitter, å lagde med sånne tjukke svartstål rør fram med en stor uniball med justering å masse forsterkninger, å bakdelendelte jeg å hevet akselfeste med 5cm å sveisa set sammen igjen men masse nye forsterknnger, har ikke dratt opp på verkstedet ennå for det er så kaldt i dag:(

ok, da høres det meget intr ut!!

tror som sagt 50mm blir litt vel lavt for meg da, men om du kan justere den til feks 30mm eller kanskje gjøre så jeg kan velge mellom 30 og 50? går det? eller blir det for svakt kanskje.. hmm..

20-30mm tror jeg bør være knall i tillegg til 45mm fjærene, da får jeg den lavere bak en fremme, som igjen gir meg bedre egenskaper på gocartbane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da høres det meget intr ut!!

tror som sagt 50mm blir litt vel lavt for meg da, men om du kan justere den til feks 30mm eller kanskje gjøre så jeg kan velge mellom 30 og 50? går det? eller blir det for svakt kanskje.. hmm..

20-30mm tror jeg bør være knall i tillegg til 45mm fjærene, da får jeg den lavere bak en fremme, som igjen gir meg bedre egenskaper på gocartbane.

jeg kan såklart borre opp noen nye hull sånn at den kan justeres mellom 50mm å 25mm feks

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider