Gå til innhold

Hvor mye har bilen lov til å bråke?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

ej blei stoppa av biltilsynet i tekniskkontroll med en volvo 240 1984mod. B21at og

3"jt effektanlegg med ei potte og der var litt frieksos..så fekk besjed om å fikse frieksosen å vise bilen på et bilverkstad for godkjenning..fikset frieksosen og kom på verkstede å då sa dei at reprasjonen av frieksosen var ok og at støyen på effektanleget ikkje hadde noke å sei fordi bilen var så gammel at der ikkje var støykrav.. blei stoppa seinare samme dag av purken som kikket på at den bråkte,

ej laug litt og sa at bilen nettopp hadde vert på biltilsynet for dette å hadde blitt godkjent..å då kjørte dej berre vidare:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemme at eldre biler ikke har støykrav, men trodde ikke så nye som 84-mod gikk under den regelen, men skal ikke si det for sikkert.

Jeg har og Jt anlegg på min, det er godkjent med 84 dB, så det kan de ikke si noe på i hvertfall! (viss du har papirene på det da:) )

88-mod 240 PROSJEKT

http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159

86-mod 245 Tic SOLGT

99-mod V70 TDI BRUKSBIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kamerat av meg har en 68ford falcon som bråker godt over det meste, men der er det ingen støykrav. trur støykrav kom i 69 eller deromkring..

samme med eu kontroll, at man slipper å vise bilen mer enn den gangen du tar ut skiltan.... finnes sikkert noen innenfor amcar som kan detta bedre enn meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var og fikk skilter på camaroen (67mod) til broder`n så krangla dem på biltilsynet på støyen. Det vi kom fram til er at bilen ikke skal bråke unødvendig mye. Så hvis du har potter og alt er som det skal så kunne bilen bråke som f**n, er moro med gammal bil ;).. hehe

88 Ford sierra Cosworth (sommerbil)

99 Audi S4 (konebil)

95 Ford Scorpio Diesel (Brukstralle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider