Gå til innhold

Godkjenning og registrering av US veteranbil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Forsøker og registrere en Chevrolet C-10 pickup og får følgende valg:

 

bevaringsverdig, eller vanlig registrering...

 

Skjønner det slik at det legges en del begrensninger på hva jeg kan gjøre med bilen om jeg velger bevaringsverdig. Noen som kan fortelle hva dette innebærer? Vil gjerne senke, bytte motor, kanskje drivverk etc...

 

Om jeg velger det andre alternativet, må jeg fremlegge dokumentasjon på verdier på avgass, motoreffekt, bremser etc som var originalt i 1976 på AKKURAT min bil ( må oppgi mitt chassinummer ) Dette er regler som kom i 1971, og erstatter reglene fra 1942!! eller noe sånn..

 

Får opplyst at det er importør eller Tüv som sitter på opplysninger, men det er vrient og få tak i... Noen der ute som har vært gjennom samme mølle, og har noen tips??? Amcar foreningen kan ikke hjelpe, og anbefaler og registrere som bevaringsverdig...

 

Hjelp!!!!

 

Ring gjerne 907 88 253

 

-Kenneth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enkelt det der nei. Det er rett som de sier.Skal bilen tas inn som vanlig bruktimport må du ha dokumentasjon, gule blinklys,Gjennomsiktig bremsevæskebeholder og muligens også E-merkede seler osv.

De alle fleste velger derfor bevaringsverdig og krysser fingrene hvis de modifiserer. Hittil har ikke dette vært noen særlig prioritert sak på utekontroller, men det kan nok bli. Diskret senking og uorginale hjul samt litt småtrimming og slikt vil nok bli godtatt av de fleste biltilsynsmenn, men man vet jo aldri...

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kenneth!

Kjenner til problemet. Skal gjennom samme mølle med min -77 C10.

HAr fått intrykk av at Bevaringsverdig er det eneste virkelige alternativet, men må nok likevel skifte ut Sealed Beam lyktene, montere godkjennte 3 punkt seler og trolig også bytte ut utvendige sidespeil mot noen som er innfellbare.

Får se hvordan det går. Er jo litt senket og har uorginale hjul!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen registreres som bevaringsverdig skal lykter, belter, speil osv. være i orginal utførelse. Sealed beam, oransje parklys, røde blink osv er ok.

Godkjente Corvetten min slik i 2005, trengte ikke forandre noe som helst. Men det trengs et slags bevis på at den er i orginal stand, f.eks kopi av brosjyre eller annen bilhistorisk litteratur. Jeg var heldig i og med at gutta på biltilsynet hadde dette liggende, men det er nok lurt å be Amcar om hjelp her.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår