Gå til innhold

Da har jeg vert på rullen!

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Var hos Polly å hadde en gjennomkjøring av motoren i dag etter at den ble satt i bilen. Talla som jeg fikk på hjula var da:

 

212.3hk v/5500rpm

327nm v/2900rpm

Max ladetrykk: 16.59PSi

 

I motorbremsebenken hadde jeg:

 

234.8hk v/4500

411.5nm v/3300

Max ladetrykk: 17.3PSi

 

Nå laget vi en litt annen kurve på ladetrykket enn vi hadde i motorbremsebenken, så da fikk jeg litt mer topp effekt. Så viss jeg sa rundt 240 i motoren så lyver jeg ikke mye sa han.

 

Det som er hoved problemet er at dysene at altfor små. Det som er grensa er å kjøre 85% av dysenes åpning. Vi hadde da 96% som da er stort sett 100%... Dvs. at når jeg har bånn gass så står dysene konstant åpne. De går an å ha det sånn så lenge det ikke ble noe tyning av motoren på Autobahn eller lignende. Bånn gass over 1 min etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240hk i motor stemmer sikkert, trur dei bruker å beregne ca.15% tap i drivverket..dvs. 212,3 x 1,15 = 244,145hk:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med Getrag 262CR kasse fra Volvo 264. Forran er det 6år gamle gule Koni med like gamle fjærer av merket lesjöfors som har mistet en ring på høyden. Polyurithane foringer. Bak er det DeCarbon dempere og samme sort fjærer som forran. Just.panhard og momentstag er bestillt. 20mm spacere bak og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel de 337ccm dysene. Kjører 4.5bar i grunn trykk på dysene. Så er vel oppe i 5.5-5.7 bar ved fullt ladetrykk regner jeg med.

Tror du kan glemme de 337 dysene dine ja..hehe

 

Skal jeg ha nye dyser så skal det være litt mer enn 400ccm...Noe overkill på 775ccm eller noe tenker jeg. Men da blir det portet 940rør, større bensinpumpe og større turbo med det samme. Da snakker vi nermer 300hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår