Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Var hos Polly å hadde en gjennomkjøring av motoren i dag etter at den ble satt i bilen. Talla som jeg fikk på hjula var da: 212.3hk v/5500rpm 327nm v/2900rpm Max ladetrykk: 16.59PSi I motorbremsebenken hadde jeg: 234.8hk v/4500 411.5nm v/3300 Max ladetrykk: 17.3PSi Nå laget vi en litt annen kurve på ladetrykket enn vi hadde i motorbremsebenken, så da fikk jeg litt mer topp effekt. Så viss jeg sa rundt 240 i motoren så lyver jeg ikke mye sa han. Det som er hoved problemet er at dysene at altfor små. Det som er grensa er å kjøre 85% av dysenes åpning. Vi hadde da 96% som da er stort sett 100%... Dvs. at når jeg har bånn gass så står dysene konstant åpne. De går an å ha det sånn så lenge det ikke ble noe tyning av motoren på Autobahn eller lignende. Bånn gass over 1 min etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Bra det der da!Fikk du en fin moment kurve? :) Fint att noe faktisk bremser bilene sine, ikke bare skryter på seg fantasi hk! :) Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 ser da ut til att den skal gå greit den bilen din Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Hva slags kasse og understell kjører du med? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 240hk i motor stemmer sikkert, trur dei bruker å beregne ca.15% tap i drivverket..dvs. 212,3 x 1,15 = 244,145hk:) Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Jeg kjører med Getrag 262CR kasse fra Volvo 264. Forran er det 6år gamle gule Koni med like gamle fjærer av merket lesjöfors som har mistet en ring på høyden. Polyurithane foringer. Bak er det DeCarbon dempere og samme sort fjærer som forran. Just.panhard og momentstag er bestillt. 20mm spacere bak og... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 ps. ved visning kan ikke fjærene fremme være løse! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 ka er gjort med motoren? Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Det som er gjort med motoren er vedlikeholds planing av topp, A kam, eksos, filter, alu cooler og Autronic SM4 med MSD tenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Vanlige 300cc (mørkegrønn) eller 337cc (lysegrønne) dyser du kjører med da? Har fabrikksny B21ET med A kam, 16T turbo, alu cooler og VEMS sprut som jeg skal på benken med til sommers. Får vel droppe 337cc dysene ganske fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 jeg har 400cc dyser liggende ;) 1000 kr Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Bremsa 250hk på hjula jeg med 337ml dyser, men da var det ca 7 bar bensintrykk hehe Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Er vel de 337ccm dysene. Kjører 4.5bar i grunn trykk på dysene. Så er vel oppe i 5.5-5.7 bar ved fullt ladetrykk regner jeg med. Tror du kan glemme de 337 dysene dine ja..hehe Skal jeg ha nye dyser så skal det være litt mer enn 400ccm...Noe overkill på 775ccm eller noe tenker jeg. Men da blir det portet 940rør, større bensinpumpe og større turbo med det samme. Da snakker vi nermer 300hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Ja, men de får duge til innkjøring på 0.5 bar ;) Ingen som har ett sprukket 940 rør å selge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 1000ccm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.