Gå til innhold

Hvordan bytte girkasse på 95 ford explorer?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hvordan er det og bytte girkassa på en 2wd 95 modell ford explorer?

Lurer på og hjelpe brodern med dette, og lurer på hvor lang tid det tar...

Og forresten hvordan kan jeg få sjekket om det er en 2 eller 4wd ut fra rammenummeret?

Rammenummeret er 1FMDU34X6SUC02993

All hjelp er kjærkommen da vi skal skru i florida...

Mvh.

Kjell Bøe

1981 Chevrolet van (daglig bil)

1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvekjørt bilen igår, og så jo med en gang at det var en 4x4 grinchy

De har hatt en oljelekarsje på kassa og ikke etterfylt olje...

Nå har de hatt den på verksted og bytta olje og pakning, så den lekker hvertfall ikke lenger...

Kassa slura ikke i det hele tatt, men giret veldig hardt...

Dro jeg på så giret den ikke før jeg slapp opp gassen...

Noen ide om hva det kan være?

Kan det være spon i hydraulikk pumpa?

Finnes det noen måte og fikse dette billig? de er rimelig blakke for øyenblikket og avhengige av bilen...

Mvh.

Kjell Bøe

1981 Chevrolet van (daglig bil)

1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hei Kjell!

Beklager at jeg ikke har svart men har helt glemt hele saken.

Actuatoren i explorer kassen forbinder båndet med servoen slik at nåt servoen blir satt under trykk så trykker denne på aktuatoren som i sin tur strammer båndet. Skal ikke gå nærmere i detalj på dette da jeg heller ikke er spesalist på dette.

Feilen kan bare være noe så enkelt som treghet i ventilhuset.

Dette er tenkelig ettersom den gar vært kjørt med lite olje.

Trolig har det vært mye clutch rester i oljen som legger seg i ventilhuset.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Hei som eier av en 91 ford xplorer 4*4 er det ikke vanskelig å bytte gir kasse.Tok den ut alene litt tungt men det gikk tok av fordeler kassen først deretter selve girkassen.Tok meg ca ett par timer.Slapp å løse eksosanlegg.Måtte ha en med meg for å få den tilbake vel en time.Tok arbeidet fra en grav.Ellers det at den girer hardt kan være at den mangler vakum tilførsel.Noe jeg hadde også problemer med.Du må nesten høre med "ford"om den skal ha det.Ellers kan jeg nevne at jeg etter overhaling av girkasse fikk jeg beskjed om at jeg hadde feil girkasse noe jeg mener er tull men jeg må jobbe litt videre for å dokumentere dette.Så om du har noen bekjente som kan hjelpe meg med brukt girkasse for denne bileller om noen skulle lese innleggethadde jeg blitt glad for å få tilbakemeld.Etter å nett kastet ut 14000 ut "vinduet"Da jeg mangler revers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider