Gå til innhold

twin inlet

Ranger emnet


Turbo_FB

Anbefalte innlegg

Dersom det blåser ut på gasspådrag vil det komme vesentlig mindre trykk inn i spjeldhus vil jeg tro.

Rett meg hvis jeg har feil, noen?

 

Det stemmer det. Blåser hele tiden fordi laderen gir masse luft som ikke går inn i motoren før spjeldet er helt stengt.

 

Er vanlig å kjøre uten filter når du tar vekk returrøret

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det suger ofte luft in der på tomgang.. derfor ville jeg brukt filter (det er det som er noe av jobben til tomgangsmotoren) for ved lukket gasspjeld skal den justere slik at du har en fin tomgang ved å slippe inn lufte der.

men originalt på en G60 er den også brukt som en "overtrykks" ventil slik at den slipper luft ut der.

Derfor det er greit å reroute den slik at den går inn på trykk siden på røret fra IC. for da klarer den ikke slippe ut luft da det er like my trykk i begge ender (tilnermet)

eller en kulekobling som ofte og er brukt..

(følger med i SKN sit G60 sett)

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke luft inn der på tomgang, da er gasspejldet stengt og bypassen helt åpen. Da kommer bare nesten all luften fra g-laderen ut igjen gjennom by-passen. Som du ser på bildet er det filter på ISV som åpner og lukker for å holde tomgangen stabil. Da det er vacum i innsuget på tomgang, vil luften bli sugd inn gjennom isv-ventilen når den er åpen.

 

Det som skjer når du kjører med re-route eller enveis-ventil på ISV er at når ISV åpner sender den luften tilbake til trykksiden, eller slipper den ikke ut i det hele tatt. Det hjernen gjør når den etter en viss tid ikke ser lavere trykk, er at den bakker tenningen. Testene som PSD/G-Werks har gjort, viser at du taper mer effekt på at hjernen retarderer tenningen, enn på å slippe luften ut i friluft.

 

Har kjørt siden 2003 med åpen bypass på min G40, uten noe problemer.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke luft inn der på tomgang, da er gasspejldet stengt og bypassen helt åpen. Da kommer bare nesten all luften fra g-laderen ut igjen gjennom by-passen. Som du ser på bildet er det filter på ISV som åpner og lukker for å holde tomgangen stabil. Da det er vacum i innsuget på tomgang, vil luften bli sugd inn gjennom isv-ventilen når den er åpen.

 

Det som skjer når du kjører med re-route eller enveis-ventil på ISV er at når ISV åpner sender den luften tilbake til trykksiden, eller slipper den ikke ut i det hele tatt. Det hjernen gjør når den etter en viss tid ikke ser lavere trykk, er at den bakker tenningen. Testene som PSD/G-Werks har gjort, viser at du taper mer effekt på at hjernen retarderer tenningen, enn på å slippe luften ut i friluft.

 

Har kjørt siden 2003 med åpen bypass på min G40, uten noe problemer.

 

Jeg har jo heletiden pratet om ISV (tomgangsmotor på norsk)

Det er der jeg mener du skal ha filter

Men som jeg skrev i innlegget er det den som slipper inn luft da gasspjeldet er stengt.

Tester med mindre trykk kontra retardere ikke slippe ut trykk er vel diskutabel,

Det er jo et alternalitv å ikke programere styreenheten slik at den ikke retaderer...

 

Eneste grunnen jeg ser til å ha filter på returen er for å få mindre "dump" lyd

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo heletiden pratet om ISV (tomgangsmotor på norsk)

Det er der jeg mener du skal ha filter

Men som jeg skrev i innlegget er det den som slipper inn luft da gasspjeldet er stengt.

Tester med mindre trykk kontra retardere ikke slippe ut trykk er vel diskutabel,

Det er jo et alternalitv å ikke programere styreenheten slik at den ikke retaderer...

 

Eneste grunnen jeg ser til å ha filter på returen er for å få mindre "dump" lyd

 

Ah...sorry misforstod deg der, trodde du snakket om returen jeg nådamndamn

 

Var vist ikke så enkelt å programere bort iflg Beavis, da den ligger "hardkodet"/som en bryter i hjernen som slår inn når spenningen på mapsensoren overstiger 3,7 volt.

 

Enkleste veien rundt er større mapsensor, men det krever jo at du skriver om nesten hele mappen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår