Polo Classic Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Dersom det blåser ut på gasspådrag vil det komme vesentlig mindre trykk inn i spjeldhus vil jeg tro.Rett meg hvis jeg har feil, noen? Det stemmer det. Blåser hele tiden fordi laderen gir masse luft som ikke går inn i motoren før spjeldet er helt stengt. Er vanlig å kjøre uten filter når du tar vekk returrøret Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian.S Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Men det suger ofte luft in der på tomgang.. derfor ville jeg brukt filter (det er det som er noe av jobben til tomgangsmotoren) for ved lukket gasspjeld skal den justere slik at du har en fin tomgang ved å slippe inn lufte der. men originalt på en G60 er den også brukt som en "overtrykks" ventil slik at den slipper luft ut der. Derfor det er greit å reroute den slik at den går inn på trykk siden på røret fra IC. for da klarer den ikke slippe ut luft da det er like my trykk i begge ender (tilnermet) eller en kulekobling som ofte og er brukt.. (følger med i SKN sit G60 sett) Siter DR-Kompressor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Det går ikke luft inn der på tomgang, da er gasspejldet stengt og bypassen helt åpen. Da kommer bare nesten all luften fra g-laderen ut igjen gjennom by-passen. Som du ser på bildet er det filter på ISV som åpner og lukker for å holde tomgangen stabil. Da det er vacum i innsuget på tomgang, vil luften bli sugd inn gjennom isv-ventilen når den er åpen. Det som skjer når du kjører med re-route eller enveis-ventil på ISV er at når ISV åpner sender den luften tilbake til trykksiden, eller slipper den ikke ut i det hele tatt. Det hjernen gjør når den etter en viss tid ikke ser lavere trykk, er at den bakker tenningen. Testene som PSD/G-Werks har gjort, viser at du taper mer effekt på at hjernen retarderer tenningen, enn på å slippe luften ut i friluft. Har kjørt siden 2003 med åpen bypass på min G40, uten noe problemer. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian.S Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Det går ikke luft inn der på tomgang, da er gasspejldet stengt og bypassen helt åpen. Da kommer bare nesten all luften fra g-laderen ut igjen gjennom by-passen. Som du ser på bildet er det filter på ISV som åpner og lukker for å holde tomgangen stabil. Da det er vacum i innsuget på tomgang, vil luften bli sugd inn gjennom isv-ventilen når den er åpen. Det som skjer når du kjører med re-route eller enveis-ventil på ISV er at når ISV åpner sender den luften tilbake til trykksiden, eller slipper den ikke ut i det hele tatt. Det hjernen gjør når den etter en viss tid ikke ser lavere trykk, er at den bakker tenningen. Testene som PSD/G-Werks har gjort, viser at du taper mer effekt på at hjernen retarderer tenningen, enn på å slippe luften ut i friluft. Har kjørt siden 2003 med åpen bypass på min G40, uten noe problemer. Jeg har jo heletiden pratet om ISV (tomgangsmotor på norsk) Det er der jeg mener du skal ha filter Men som jeg skrev i innlegget er det den som slipper inn luft da gasspjeldet er stengt. Tester med mindre trykk kontra retardere ikke slippe ut trykk er vel diskutabel, Det er jo et alternalitv å ikke programere styreenheten slik at den ikke retaderer... Eneste grunnen jeg ser til å ha filter på returen er for å få mindre "dump" lyd Siter DR-Kompressor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Jeg har jo heletiden pratet om ISV (tomgangsmotor på norsk) Det er der jeg mener du skal ha filter Men som jeg skrev i innlegget er det den som slipper inn luft da gasspjeldet er stengt. Tester med mindre trykk kontra retardere ikke slippe ut trykk er vel diskutabel, Det er jo et alternalitv å ikke programere styreenheten slik at den ikke retaderer... Eneste grunnen jeg ser til å ha filter på returen er for å få mindre "dump" lyd Ah...sorry misforstod deg der, trodde du snakket om returen jeg nådamndamn Var vist ikke så enkelt å programere bort iflg Beavis, da den ligger "hardkodet"/som en bryter i hjernen som slår inn når spenningen på mapsensoren overstiger 3,7 volt. Enkleste veien rundt er større mapsensor, men det krever jo at du skriver om nesten hele mappen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Nå ble jeg mye klokere. Thanks Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.