Gå til innhold

Hvordan blir lyden med en mp3-spiller koblet til FM-sender..?

Ranger emnet


Marvil

Anbefalte innlegg

Ser Clas Ohlson selger FM-sender som man kobler til mp3-spillere, og deretter tuner inn bilradioen for å få lyden i bilstereoen..

 

Har noen erfaring med dette, og vet hvordan lyden blir?

Spillern i bilen tar ikke mp3-CDer, så da hadde jo dette vært en billig løsning, om det faktisk fungerer bra (selv om jeg har min tvil, spesielt utifra prisen)..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde selv en slik løsning før, og jeg var veldig missfornøyd. de høyeste og laveste frekvensene blir gjengitt helt elendig, skarpe og hissige s'er og skurring. generelt crap

 

fikk meg ny spiller med a/v inngang, og mp3 dekoderen hadde mulighet for bruk av rca kabler. da ble lyden lik som mp3-cder.

 

anbefaller at du sparer de kronene og heller kjøper deg en ny/brukt spiller som leser mp3.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som har testet to slike av forskjellige merker. Og var vist forholdsvis stor kvalitetsforskjell på dem med tanke på lydkvalitet. Den ene var av merket Hama og den andre husker jeg ikke merket på. Hama'en fungerte ikke noe bra i allefall.

 

Tror ikke dette er en løsning JEG ville satset på for å spille mp3 i bilen generelt.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet et par løsninger, en fra Monster og en annen "testvinner" av noe slag, husker ikke merket. Har enda tilgode og finne en som funker bra.. Er plaget med endel støy og generellt sett elendig lydkvalitet. Ikke noe jeg vil anbefale desverre.

 

Blir nok en iPod adapter på meg i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha blitt påmint av denne tråden så bestemte jeg liksågreit å svinge innom elkjøp på veien hjem fra jobb og plukket opp en adapter:

 

adapter.jpg

(beklager crappy mobilbilder..)

 

 

Monteringen var piss-enkel og alt var oppe og spillte på et lite kvarter:

 

ipod.jpg

 

 

spiller.jpg

 

 

 

Kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd! Lydkvaliteten er upåklagelig, ikke noe støy eller noe tull. Og at jeg får iPod lading, og styring via spiller er jo et stort pluss.

 

Eneste jeg irriterer meg over er at jeg ikke kjøpte denne for omentrent et år siden når jeg først vurderte det.. :D

 

Så har du iPod og pioneer spiller Marvil anbefaler jeg deg å snuse litt på denne saken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har iPod i bilen med iTrip, altså sånn "radiosender" og tar inn via radion.

 

Slett ingen optimal løsning, men det fungerer faktisk helt greit..

 

Men ville heller satsa på et slikt adapter!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår