Gå til innhold

Tips til 350 Motor

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg leker med tanken på å montere 350 motor i min Volvo 240..

Volvo har jo satt ei øvre grense på HK og NM, som dere kanskje kjenner til?

220HK og 280NM (med ventilerte skiver foran)

Så spørsmålet er hvilken 350 motor er nærmest de krava?

Kunne også tenkt meg en som ikke bruker så mye bensin, men er kanskje vanskelig og komme bort fra det, med tanke på V8?

Vil dere kjørt med automat eller manuell girkasse?

Chevy 350 TPI, fra Camaro? den har 240hk? hva er momentet?

Mvh Rune.

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men tenker å gjøre akkurat det samme som deg.

Trenger man å endre noe på gir kasse tunnelen?

eller trenger man bare motorfester å ny mellom aksel så er alt plug and play?

sorry for off topic

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUGU: Det går bra:P TROR det er plug & play.... har ikke hørt noe om endring av girkasse tunnel! motor fester er selv lagingsvare..;) mellom aksel må du sikkert endre i framkant, mot evt Chevy girkassa =)

Motorfester er det jo folk som selger med godkjenningspapirer...hvorfor gidde å lage?

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfester er det jo folk som selger med godkjenningspapirer...hvorfor gidde å lage?

hmm. hvor selger de slikt da?

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel få skaffe slike motorfester så slepper jeg å sett inn en ny b230a i vinter bilen.

Men nokk off-topic

VolvoR-Sport: må du legge ut en prosjekt tråd om du skal konvertere til v8:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 240 er det riktig at man ikke kan ha mer enn 220 hk, men man kan ha ca 280 Nm.

De slappe 305'ene fra slutten på 70-tallet hadde rundt 310-320 Nm, i sverige er det flere 283 CID godkjenningsmotorer i omløp - det er antageligvis en grunn til det.

Det godkjenningspapiret som følger med motorfestene er egentlig trekt tilbake av volvo norge. Dette gjør at de som er så heldige å ha et eksemplar kan selge kopier, fordi det ikke er mulig å få tak i via de ofisielle kanalene.

Selv skal jeg bruke en 165hk/315Nm 305 i 740'n - der håper jeg at det går med nød og neppe. 740 har maks 238 hk og 310 Nm.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slappeste 305 motorene fra sent 70/tidlig 80 tall var ihvertfall på under 150 hk.

Selv 3 gen Camaro ble i starten levert med bare 165hk.

Men de hadde kanskje mye moment?

350 TBI motoren jeg skal bruke i rodden er oppgitt itl 190 hk offisielt.

Den blir forhåpentligvis på litt mer for min del i og med at jeg har gjort litt småtteri med den. Men den er mest kjent for å ha en svært svært mild kam, noe som igjen fører til lavt forbruk.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det dere sier er at godkjenningsdokumentene for og ha v8 i volvo er trekt tilbake av volvo norge?? så jeg kan ikke bygge meg v8 volvo og få den godkjent?:(

Jo, men du må enten få tak i godkjenningspapirene eller få tak i en motor med 120-130 hk (ingen sier at du MÅ ha den samme motoren videre... :D)

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider