Gå til innhold

Calibra 16v (Coscast C20XE) selges rimelig!

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge Calibra'n min rimelig grunnet litt småfiks kombinert med mangel på tid og mulighet til å gjøre noe med den.

Den står i Trondheim med startproblemer grunnet spenningsfeil på ledningsnettet. Dette lar seg kjapt fikse for en som har tid og mulighet til å gjøre det, noe jeg dessverre ikke har da jeg bor i Bergen og er avhengig av bil som virker...

 

Bilen er en mørk blågrå (nova sort?) '91 Calibra 2.0i 16v, importert fra Tyskland i 2002. Den har ca. 245.000 km på telleren, men motor og kasse som står i har gått 190.000, og ble satt i for litt over et år siden pga registerhavari på den gamle XE'n.

 

Motor og drivverk

Motoren er en '88 modell C20XE fra Kadett - med Coscast topp, smidde stempler, lett svinghjul og sterk veiv - alle kjennetegnene fra de første C20XE motorene, og den får kontakt med hjula gjennom en F20 girkasse med Sinter clutch. Det er montert K&N konfilter og effektanlegg med grom lyd. Det er også Gruppe N hjerne i bilen, noe som kombinert med effektanlegget skal sørge for 160-170 hk og 210-220 Nm i følge SBD Motorsport.

 

Interiør og stereo

Innvendig er bilen fin for alderen, stort sett strøkent interiør bortsett fra den 'vanlige' slitasjen på førersetet og girkule/mansjett. Det er bygget stereo i bilen bestående av Kicker forsterker, 12" Kicker sub, 6x9" i hattehyllen, skiftet ut sidehøyttalerne bak, og Magnat coax høyttalere foran. Det mangler trekk på takluken, ellers er interiøret pent.

 

Karosseri og understell

Bilen er original utvendig, med originale sideskjørt og frontleppe. Slepekrok deksel mangler. Tonede sideruter bak og bakrute. Lite rust på karosseri og understell generelt, bortsett fra de bakre hjulbuene som er modne for utskiftning. En liten bulk i venstre fremskjerm, rettes lett. Lakken er ganske fin. Originalt understell, bilen sitter godt på veien. Mye slitedeler skiftet etter bilen kom til Norge, bl.a. travers foringer bak, fjærer foran, håndbrems vaier, drivaksel mansjetter, venstre bærebro, begge styrekuler, og effektanlegg bygget. Forstillings/4hjulskontroll foretatt samtidig. Gode bremser.

 

Felger/dekk og annet

Gode piggfri Roadstone vinterdekk på 15" alufelg (se bilder), dekkene nye i november. 17" syv-eikers sommerfelger med gode Nokian dekk kan selges separat hvis interesse.

 

 

 

Prisantydning

20.000,- eller bud. Prisen kan diskuteres!

 

Dette er en flott bil for de som har anledning og tid til å fikse småplukket!

Har ikke lyst å selge egentlig, men har dessverre hverken tid eller mulighet til å reparere den selv. Bilen selges som den står. Jeg forbeholder meg retten til å ikke godta evt. bud jeg ikke er fornøyd med.

Ta kontakt for spørsmål. Vennligst kun seriøse henvendelser.

 

Mvh, Levi

 

Tlf: 90 27 48 21

Msn/email: levibreivik(a)hotmail.com

 

 

 

(Selger tar forbehold om evt. feil i annonsen.)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår