Gå til innhold

Spørsmål ang EU-kontroll og skilter.

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg skulle ha 240en min på EU-kontroll snart.

 

Det jeg lurte på er da om jeg får skilter på den hvis jeg har 2'ere..

 

Og hvilken tallbetegnelse får man for for høy CO?

 

Hvordan er det med etterkontroll? Må jeg på etterkontroll om jeg har for høy CO f.eks?

 

Kan jeg komme igjennom kontroll med sveisa-sperre, eller må jeg bytte?

 

 

Håper på svar.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha så mange ener feil du bare vil.

Får du en toer feil, må du inn på etterkontroll.

En treer feil er kjøreforbud.

 

Jeg tror co er toerfeil, kompis av meg måtte inn til etterkontroll pga det med sin 740.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 2er-feil er ikke bilen godkjent, ergo får du ikke skilter dersom bilen er avregistrert.. :)

Dersom for høy CO er 2er-feil, må den nok på etterkontroll, ja. :)

 

Hvorvidt du kan komme gjennom med sveisa sperre er det vel kun verkstedet som vet. :)

 

Edit; Litt sen. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så jeg får altså ikke skiltene ut med mindre jeg bare har 1'er feiler?

 

Er det ingen regler på sveisasperre og EU-kontroll?

 

Hvordan justerer man ned CO'en på en b19 med 21 gasser? Husker ikke hvilken skru det var, så hadde vært fint om noen hadde bilde av den skruen.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1'er feil er feil som merkes av og skal ordnes, men etterkontroll behøves ikke da bilen blir godkjent

2'er feil må rettes og vises på etterkontroll før bilen blir godkjent

3'er feil er automatisk kjøreforbud

 

*edit:

 

Med sveisa diff får du iallefall ikke feil pga forskjellig bremsevirkning på bakakselen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1'er feil er feil som merkes av og skal ordnes, men etterkontroll behøves ikke da bilen blir godkjent

2'er feil må rettes og vises på etterkontroll før bilen blir godkjent

3'er feil er automatisk kjøreforbud

 

*edit:

 

Med sveisa diff får du iallefall ikke feil pga forskjellig bremsevirkning på bakakselen :rolleyes:

 

Ahh.. Da er jeg med på hvordan feilene er, men hvordan klarte jeg å få skilter på en taunus som fikk 5-6 2'er feiler da? :p Fikk skiltene til den etter kontroll, men måtte ned dit igjen etter 2 uker for etterkontroll.

 

Nei, er sant det, Erik. Skal litt til før man får forskjellig bremsevirkning bak da.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E85?

Hørtes ut som en type bensin/drifstoff av et slag.. :p

 

Uans så tror jeg neppe jeg gidder å gjøre noe drastisk for å få ned CO-en.. Bedre å skru på den skruen jeg ikke vet hvor er.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E85?

Hørtes ut som en type bensin/drifstoff av et slag.. :p

 

Uans så tror jeg neppe jeg gidder å gjøre noe drastisk for å få ned CO-en.. Bedre å skru på den skruen jeg ikke vet hvor er.. :p

 

daså, hehe mener dem stiller på co`en på eugodkjenninga jeg? gjorde det på min coupe i hvertfall

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja.. Mulig dem gjør det.. Dem gjorde ikke det på taunusen min ihvertfall.. Der sa han at jeg måtte bytte olje, filter, luftfilter å rense gasseren for å få ned CO-en... :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min sierra hadde jeg 7,5% i CO..

Bytta så olje+filter, plugger og luftfilter, vips så var CO 0%...

 

Ah.. Skal gjøre alt det på min bil også.. Har byttet olje å luftfilter + tenningsdeler..

 

 

Men uans. Ingen som vet noe ang kontroll og sveisasperre? Dem blir vel ikke å merke noe hvis dem tar bilen på prøvetur?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår