Gå til innhold

Vw Passat 1.8t

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal handle inn en VW Passat 1.8turbo i løpet av den uka her.

Blir å handle inn nytt luftfilter(ikke olje smørt), en resirk ventil som lager litt mer lyd(Forge 007?) og chip(Bsr?) i første omgang.

Hvordan er det med monteringa av resirken?er det bare å bytte over med den gamle?Og er det noen som har anbefalinger til hvem resirk/bypass ventil som har best lyd(gjerne lydklipp)?Vil ha litt mer lyd enn bare Ptssh..Helst så jeg hører at det flerrer litt.Også ønsker jeg anbefalinger på chip(mest mulig hk/nm og kvalitet) og filter..ender vel opp med greenfilter fra Ts..Er det andre som leverer billigere?har hatt problemer med leveringa til Ts før, så vil jo helst slippe unna de.

Hva er kjente feil med Vw passat?det er snakk om en 1997mod.Bærearmer? denne er kjerring kjørt og det finnes ikke en ripe i bilen, henter den enten imorra, torsdag eller fredag :D Gleder meg som en unge :D

Takk til dere som gir svar fra dere.:thanks

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er å borre opp luftfilteret på den? Blir det endel mer lyd? Hvor bør jeg bore hullene? Er bare midlertidig til neste mnd, når jeg får lønn.

Takk til dere som kan svare litt fort på det! :D

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk Bambi :D Har hørt at LMM sitter inn i luftfilter boksen på passat 1.8t?! er det kun dekslet på undersiden av luft filter boksen jeg skjærer ut hull i da? er det noe jeg bør passe på?All spon fra utkjæringen er jo greit å få helt bort det vet jeg jo :p er det noe vits i å legge inn slange fra fangeren og inn til luft filteret for å få mest mulig frisk luft?

nå drar jeg om 2 timer for å hente bilen :D

Mvh

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det jo mye aktivitet.. Henta bilen i skien igår, mer strøken 97mod. skal man lete lenge etter! Skulle få en 1000 lapp for hver ripe jeg fannt, men det ble dårlig med det.

Tenkte litt på det med å bore opp luft filteret..Vil det ikke komme fukt inn hvis jeg borer det opp? Eller tar selve filteret av seg det som kommer av fukt?

ser det er forskjellig luft filter bokser på min og audiene, LMMen sitter midt i luft filter boksen, også går det en ledning til, rett ovenfor LMMen, er det føleren/sensoren? er det bare å ta ut de da? Sorry for mye spørsmål, men jeg har ikke vært så mye borti VAG før så da spør jeg for å være på den sikre siden.

Får legge ut noen bilder av bilen her snart og.

Mvh

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt at passat mellom `97 tilogmed `99 har noen barnesykdommer i forstilling, men skal være friskmeldt fra 2000 og nyere.

Så det er folk her inne ja :D

Har netopp blitt byttet endel i forstillinga for 5000km siden, går knirke fritt nå ihvertfall =)

Mvh

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, nu kjæm vi t d viktiaste, bilda! :) vi vill se bilda av nybilen nu! har dessverre inga forhold t 1.8t, da økonomien e gått t faxx.. hadde en sånn sak på prøve førr ei stund telbax. d va kongeartig;P

Vell,gratulere me ny bil!

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn nå har jeg boret opp luft filteret.boret ikke så mye, så ble ikke så veldig mye lyd, men mer enn orginalt ihvertfall. Borret ett hull på ca. 5*10cm, og ett annet på 10*10cm ca. blir nok bedre lyd av powerfilter, så må nok skaffe meg det. er det noen her som har noen linker til billige filter som er u oljet som passer min?

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Handla meg K&N filter idag(med olje ja)..Monterte det så fort jeg var hjemme. Ble ikke så veldig mye bedre lyd enn når jeg hadde oppborra luftfilter boks. Hører at det suger mer, og er litt høyere dumpe lyd.

Nei jeg får vel chippe bilen i juni når skatte pengene kommer, så det blir litt mer turbo trykk.

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ja da er det vel kanskje på tide med en liten oppdatering snart..Anlegg er montert. holder på å samle inn deler som skal på bilen etter hvert. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en intercooler, og frontmontere den. Noen som har noen formeninger om hvilke mål som er anbefalt å ha på den? Den orginale blir for liten til å ha der framme synes jeg..ser så liten og puslete ut stakkars..Men jeg vil heller ikke ha en kjempe stor en, ikke kan jeg ha det heller, pga. størrelsen på turboen nå og trykket jeg kjører på.

Noen som har noen formening om en chip fra 98 mod. audi a4 turbo quattro kan passe på min? Kan det stemme at koden på hjernen min er 8D0907557? Skrudde opp plast lokket på over hjernen igår og så litt, det så ut som det var det som var koden på hjernen, i og med at det var det som var mest framtredende.

Send meg en pm dere som har noe motor deler til 1.8turbo til salgs,eller noe styling og diverse som dere skulle ha solgt.

Takk til dere som svarer =D

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider