Gå til innhold

Jørgen_Rana: Volvo 245Tic 78 Mod - Storfalevogna

Ranger emnet

Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

Da var prøveskiltene utgått! Morroa er over :( Ingen alvorlige problemer sålangt :volvsmile

Skruing fram til sommertreffet for å få koblet inn intercooler og for å få inn bøttesete og mange småduppedingser jeg må fikse på, men det SKAL gå :D Bildene får komme i morgen, må sove litt før jeg skal på skolen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilder fra prøveturen :) Får beklage bildekvaliteten da kameramobilen min er ødelagt, så måtte bruke en gammel sony ericcsson til formålet :D

Ble litt dekaltrimmet før vi la avgårde :) Kimmitmerket blir nok plukket av igjenn :)

4vlgkl.jpg

Motorrom langt fra ferdig, må flytte batteriet bak før sommertreffet og få bygd trykkrør.

2ymadcy.jpg

Var utrolig artig å få kjørt litt med bilen, selv om jeg bare ladder 0.3-0.4 bar og ikke har koblet inn IC. Var vesentlig mere drag i bilen enn alt annet jeg har tilgang på :D :volvsmile

Ryker litt blått når jeg har ligget og bremset med motoren av og til, har ikke funnet ut hvorfor enda.. :confused: Sikkert bare til alt får kjørt seg litt inn :thumb

Endret av Jørgen_Rana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du koblet på veivhusventilasjonen din da? Du skulle sett bak min b230fk når jeg manglet skikkelig vakum på ventilasjonen når jeg bremset på gir. Er sikker på lastebilen bak måtte viske vekk olje fra ruten sin etter en tunnel her... For dere som er kjent på vestlandet (Gudvangatunnelen)... 10+km nedover... :) Eksosen ble brukt til å spyle ut olje i ca 30 sec etterpå når jeg var på gassen. Så sjekk den du! ;)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, veivhusventilasjonen min er litt på halv åtte akkurat nå. Men når det er vakum i innsuget blir veivhusgassene sugd inn dit via en enveisventil slik det var originalt og restene går i en flaske med luftehull som ble hengt dit for å hindre at olja la seg i motorommet :) Slangen som går til flaska er vel den som gikk rett i luftfilteret før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi konstatert at volvoen flytter seg like godt rett frem som i breisladd og jeg vil herved påstå at jeg hadde mest vinkel av alle på banen, mest fordi jeg hadde minst like mange grader krenging som jeg hadde sleng :volvsmile ! Bilder av bilen i aksjon mottas med takk ! :D

Bilen hadde ingenting imot ett par dager på banen, selv om den ikke fikk tilgang på intercooleren og bare 0.5 bars trykk :) Eneste problemene jeg hadde var med min såkalte enveisventil på veivhusventilasjonen, som tydeligvis hadde gått hen og blitt toveis, samt at bensinnåla ikke er helt på greip når man svinger og ratter som fælest på banen. Dette resulterte da i at jeg kjørte tørt i pitten på tur til campen x)

Kan også konstatere at ACR i våt utførelse er slett ikke ueffent når man ikke har mere enn ca 150 hester :D Ble ikke en eneste sving som fikk ligge i ro når vannet traff asfalten :volvsmile

Takker alle sammen som var på sommertreffet for ett forrykende treff med mange vennlige sjeler som ga meg tilgang på både kompressor og burger :) Møtte på Turbocontainer og Maztro (?) i helgen. Alle andre fikk notert fravær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider