Gå til innhold

Jørgen_Rana: Volvo 245Tic 78 Mod - Storfalevogna

Ranger emnet


Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

nytt grenrør burde du abselutt ha deg.. 940 røret er jo ypperlig om det passer ?

Nei er elendig utforming på 940 grenrøret også, ikke fult så elendig som 240/740 grenrøre men ikke stort bedre heller.

 

Kost heller på å kjøpe eller sveise deg skikkelig grenrør med engang.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

940 passer ja, men er ikke mye optimalt :) Blir nok brukt på originalt 240 grenrør på høstreffet, blir ganske garantert bygging av grenrør om det blir hardt å få skikkelig spoolup :D Venter på noen smådeler, så det blir sikkert endel skruing i slutten av helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygger motor litt etter litt for å klare å holde budsjettet, men kjøper deler for ett litt høyere effektmål når jeg først kjøper :) Så kansje jeg havner på en litt grovere effekt etterhvert !? Lurer på å handle inn bredbåndslambda og sette på de doble weberene jeg har liggende, men er meget usikker på hvor mye justering jeg må holde på med før jeg får nogenlunde rett blanding =S Noen som har erfaring med doble gassere og turbo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

940-røret er vel bremsa en plass mellom 5 og 700hk mener jeg å huske..?

 

Turbo og doble funker kanon det.. Sålenge dem er synkronisert, samme dyser etc er det ikke mye justering som skal til. Om du monterer bredbåndslambda vet jo du jo hvilken blanding du har, og hva som trengs for å få den optimale blandinga. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

940røret mener jeg å huske ble bremset til 460 (?) hester av en her på forumet, men er mere snakk om spooluptid enn å hente ut den siste hesten!

 

Problemer med å "justere" doble webere er at det koster endel å prøve seg frem når du må bytte 4 dyser i slengen, og dem koster 100kr\stk :) Blir nok å presse ut mest mulig med enkel gasser til å starte med, vet om ett par stykker som har havnet på 240-250 hester med lignende oppsett som meg, så å hente ut 200 er vel absolutt ikke umulig :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så vanskelig å justere webere vel.. Du kjøper jo dyser som går til motorer over/under 2300ccm alt etter hva du har, monterer, får dem synkronisert og justert likt etc, og ferdig. :)

 

250hk på orginalgasser? Da må nok de siste 50hk være drøm isåfall.. Mener å ha lest på savaturbo ellernoe at orginalgasseren(e) gir seg på ca 200hk.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om hvor mye luft man klarer å trykke gjennom en viss størrelse, veit du. Og dess mere ladetrykk jeg har, dess mer klarer jeg å trykke gjennom originalgasseren. Og som sagt er det slett ikke umulig med 250, men noe mere enn det blir litt mere avansert :volvsmile

 

Apropos å justere webere må man finne rett kombinasjon av halsringer, hoveddyser,lavfartsdyser,emulsjonsrør (navn?), akserelasjonsdyser og diverse.. Og alt dette relativt til ladetrykket selvfølgelig :D Får prøve å få tak i innsug først og fremst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt er jo avhengig av ladetrykket, men orginalgasseren tåler bare omtrent 1-1.5? bars trykk.. Mulig jeg tok litt hardt i nå, men.. :P

 

Vet ihvertfall at om du skal over 1bars trykk, BØR du pakke gasseren inn i en trykkboks.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selvfølgelig trykke på 2 bars trykk med kompressor for å sjekke om alt holder tett, har ikke lyst til å stå på sommertreffet med lekkasjer overalt. Mange som har ett par hester på jordet pga lekkasjer. Enkleste trimmingen er å gjøre det rett første gang :D :volvopower:

 

Svakheten i forgasserene er stort sett pakningene, og muligens den temperaturkorrigeringen som står ved siden av forgasseren. :idea:

Endret av Jørgen_Rana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nok en pakke fra KSR i dag med endel slanger og slikt til forberedingen til sommertreffet! Prøvemontert, og handleliste er skrevet og det blir innhandlet en del nødvendige forsyninger i morgen etter arbeid! :volvopower:

Litt bilder av diverse fjas :tannløs:

 

29njkba.jpg

 

23t1hkj.jpg

 

Cockpitten! Nesten så jeg skulle ha vasket litt før treffet :angelsmili:

6zail3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkrør på turbosiden av intercooler lakkert, montert samt opphoret med klistermerke! Ble meget fornøyd :) Trykkrøret på motorsiden blir designet i dag! Understell på OMP stol har fått litt lakk så jeg slipper at det forsvinner for meg. Samt 100 småting som måtte fikses er fikset.

 

Hovedstrømsbryter blir kjøpt inn i dag, slik at jeg kan kutte strømmen om noe framme der går galt. Samt at det gjør flytting av batteri lettere :D Batteriboks skal jeg på leting etter i dag, og jeg får lånt meg sveiseapparat resten av uka :D

 

Må bare bli ferdig på arbeid så er det rett på handletur! Igjenn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batterikasse lagt av på mekonomen, hentes etter arbeid! Brikkene begynner å falle på plass! Venter på 2 pakker som jeg håper jeg får før helga, men frykter for at bensintrykksregulatoren ikke kommer før langt uti neste uke :S Får bare legge opp slanger og alt klart og håpe på det beste. I værste fall blir det nok å kjøre vanlig R-Sport pumpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår