Gå til innhold

Jørgen_Rana: Volvo 245Tic 78 Mod - Storfalevogna

Ranger emnet

Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

Da har langførtien kommet inn i garasjen for en god stund siden og jeg har fått småpusset på interiøret, skrudd fast diverse ting som forrige eier absolutt skulle kaste bort skruene til :( Har også bestemt meg for å ta penger ut fra førerkortkontoen og kjøpe turboeksos når det blir vår, og montere turbomotoren en gang for alle. Har også ett pengesluk av en moped som stadig trenger nye deler og å ta meg fra a til b, så budsjettet blir stadig mindre men jeg håper dette endrer seg når jeg får arbeidet litt.

Noen som kan fortelle meg hvordan 81+ blinklysene er festet til skjermene\lysene ? Jeg finner ikke noen -81 skjermer noen plass så jeg må nok modde på nye skjermer, men jeg vil beholde de gamle lyktene så jeg kunne ha trengt å hørt noen tips fra folk som har gjort det samme, så hvis du vet noe om det så speak up !

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du skulle sagt ifra litt før at du var på jakt etter skjermer.. En kompis av meg kasta nettopp 2stk..

Men det går å få runde lykter å gammelblink på nye skjermer ja.. Men må endel modding til..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

En liten oppdatering :)

Da var turboeksos i hus! alacocaina Ble byggesett av 2,5 tomstypen, som jeg skal kaste en "racingpotte" bakom av typen svart og anonym.:pimp Har også innvistert i noen deler:

-Oljefilter Original Volvo

-Registereim

-Gassdemper til bakluke siden den forrige er helt uten motstand

-Pluggledninger

-Nye kjøleslanger

-Skiltlys

-TurboXS Dumpventil med enkel trakt

-T-Rør til dumpen

Har også arbeidet inn litt cash til ny skjerm og fangere. Så nå venter jeg bare på å få kastet ut en bilcrossbil og på delene som posten som bestandig er like trege med å levere.:redbite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre litt for mange fartsdumper her på Mo så det blir nok ikke mere enn lesjøforsfjærer, dessuten er polisen litt overivrige på å finne feil og mangler på alle biler som blir kjørt av 18-20 åringer. Så jeg håper å få den så lovlig som mulig.

Regner med at pakken fra pedersens kommer i morgen, så da blir det montering av diverse småstash. Kansje litt forberedelser til å sette i turbomotoren i samme slengen. Leter forresten enda etter skjermer av gammeltypen, trenger den på førerside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var pakken fra pedersens i hus, men uten gassdemperen til bakluka da den var utgått. :( Så jeg må nok prøve å finne en på høgginga eller noe sånt. Nå venter jeg bare på en pakke fra bsbildeler så har jeg alt i hus. Skal kansje også på raid og hente nytypen skjermer, blinklys og noen interiør deler fra en bil vi har fått tillatelse til å ribbe og prøve å få modda det på plass på en eller annen måte.

Men førsteprioritet er nok å få motoren i bilen, og få byttet reg.reim og oljefilter samt å få fylt noe skikkelig olje. Skal dessverre arbeide noen helger på rad nå, så det blir vanskelig å få gjort noe fornuftig med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Ja det kan du si, hentet meg ett sett med M-Råder her for ei stund siden og har bestilt Pakningsett bunn og topp, nye veivlager (org) og rådelager (0.10) overdim og fikk selvfølgelig motsatt så de ble sendt tilbake på fredag. Satser på at jeg får de i løpet av uken, så blir min B21AT overhalt. Gjør dette for å være sikker på at alt nede i bunnen er i tipp topp stand for å ikke få noen overaskelser senere. Hadde egentlig ikke vært nødvendig da den bare har gått 135 000.

Har løftet opp bilen og funnet ett svært rusthøl i dørken bake på passasjerside, så jeg skal bestille ny plate fra veng så snart lønninga fra sommerjobben kommer. Så blir det fikset i løpet av nærmeste framtid..

Hentet meg også en delebil her for 2 uker siden, som jeg skulle plukke deler av og høgge etterpå. Men problemet her var jo at den var mye mer strøken enn denne vogna, så gammelførrn blir nok turbomata og vel så det og nybilen vil bli brukt som bruksbil slik at jeg kan hærje og bygge på denne bilen og fremdeles ha fremkomstmiddel. Skal lage egen tråd på nybilen så snart jeg kommer meg hjem til den andre dataen der alle bildene ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider