Gå til innhold

Jørgen_Rana: Volvo 245Tic 78 Mod - Storfalevogna

Ranger emnet

Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 months later...

Oppdatering!

Har da vært på biltema og handlet meg motorbukk og 1000 andre ting, og fått motoren opp på bukken. Jeg hev meg i vaskinga og da eg fikk av ett centimetertjukt lag med gammel "mainnlort" , fant jeg utrolig nok en turbomotor.

nn9uts.jpg

Plukket av tennpluggledningbeskyttelsen (Fin beskrivelse :volvsmile )for å få rengjort under, og er usikker på om jeg har lyst å sette den på plass igjenn, hvor lenge varer pluggledningene med denne borte ? :S :boxing

Etter noen liter avfetting og ett titalls meter papir senere( tre timer ) Da fant jeg noe som kan ligne på slik en turbomotor egentlig skal se ut, men resten ble utsatt til jeg får tak i noe skikkelig motorvask da det ikke ville slippe taket frivillig. :ratatatat

4in9ko.jpg

Regner sterkt med at motoren blir plukket i atomer i helga for lagerbytte, etter jeg har fått den såpass rein at jeg har samvittighet til å begynne å skru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennpluggbeskyttelsen er grei å ha den.. Man vet jo aldri. Kan bli ganske varmt der til tider.. :p

Uansett, kjøp deg tynner. Fjerner alt.. :D

Hvilken motor er det der forresten? B19/b21/b23?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått vaska og hærja litt, har også kjøpt meg felger ! 4 stk Alessio 17" felger, ikke akkurat oldschoolstil men skitt au!

Skitne på bildet og dårlige dekk som står på, men fikk dem til en god pris!

2dujop.jpg

Har også fått noe industriavfetting og en ny oppvaskkost som gjorde jobben veldig(!) mye lettere og etterhvert ble motoren slik.:volvsmile

2ia6g6r.jpg

Gidder ikke å legge ut 100 bilder av vasking av motor, ikke akkurat det mest interesante å se på. Testmonterte også ett aluminiumsreimdeksel for å se hvordan det ble :)

Skal kjøre bilcross til helga så det ble ikke så mye action på gatebilfronten i denne helga.

Må nesten bare avlutte posten med ett bilde av reingjort Garrett T3 turbo :)

2lsd0ds.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta fra en dieselbil.. En kompis tok en slik sak fra en pajero mener jeg.. Den slo ut på 0.6..

Du er vel ikke forresten intr i noen volvodeler..? Har endel jeg skal selge unna..

http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=4&t=22667

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider