Gå til innhold

Jørgen_Rana: Volvo 245Tic 78 Mod - Storfalevogna

Ranger emnet

Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

Okay, får sjekke om jeg finner en sånn dings da.. :)Fikk forresten på plastfanger og leppe i dag, samt fikk jeg hentet spacere slik at jeg får på felgene framme :D Bilder kommer i morgen..

Bilde av orginal turbotrykksmåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ah.. Blir bra detta.. Ja, mener det var pajero han henta den fra.. Enten det eller patrol..

Hvis det var min turbotrykksmåler du snakker om, har jeg bilder ja.. Kan sende dem på PM til deg.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat på at jeg lovet bilder med felgene på 240'n og det skal dere selvfølgelig få, selv om jeg bare må beklage kvaliteten da den er helt på tryne :)

Har bare satt på felgene bake på dette bildet.

2s1kkmd.jpg

Og ett av framleppa og panseret som blir lakka svart eller i bilens farge straks ( Så snart jeg kommer meg på Fargehjørnet en snartur )

333hca8.jpg

Mere blir gjort i helga, da jeg mest sannsynlig blir kvitt 2hjulingen i løpet av uka og får en god unnskyldning for ikke å sprade rundt på andre plasser. :volvsmile

Leter forresten enda etter -81 skjermer og blinklys :S :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Må takke for positive kommentarer :) Prosjektet går en smule tregt nå pga bilcross annenhver helg ca, men jeg håper det blir gjort endel i helga. Må rette bilcrossbilen og sette opp lys i garasjen også så det skjer nok ingen mirakel med det første. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Returnerer nå fra kjelleren der jeg har vært hele ferien og kan med stolthet i stemmen si at jeg har fått gjort en hel masse. Gammelmotoren er helt skrudd fra chassi, og er bare å løfte ut. Måtte vente litt med å løfte ut da jeg anser det som en 2 mannsjobb.

Turbomotoren er plukket i atomer og er nå klar for å motta lager osv, og sånne lapper for å sjekke klaring er funnet fram slik at jeg kan se om lagerene er innenfor toleransene. Nye bremserør er ankommet og nå venter jeg bare på en slange så blir det satt på ventilerte bremser, slik at jeg kan godkjenne bilen med 220hk.

Var forresten 12-9 topplokksbolter og M-Råder i motoren så jeg vil påstå at den var ett godt utgangspunkt for videre trimming.

Skal også ta litt ut av forbrenningskammerene så snart farsjan finner verktøyet sitt (Glassrør med kran for å måle forbrenningskammerene opp mot hverandre.)

Har fiksa småting som dørhåndtak og skrudd fast litt interiør, og har sikkert fikset 1000 ting som ikke er så interesant å lese om.

Har dessverre ingen bilder da mobilen har vært fri før strøm halle uka, men alle vet nå hvordan en sundplukket motor ser ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen spørsmål :) Er det plass til en intercooler på 600x300x76mm framme i volvoen uten å kappe i karossen? Hva er målene på radiatoren, slik at jeg har noe å sammenligne med feks :)

Og sist men ikke minst, noen som har erfaringer med grenrør fra Kimmit sport ? Står at det skal være tigsveiset og laget i rustfritt stål, men er usikker på om det er typen som sprekker og blir ubrukelig på første turen eller om det er brukbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var litt småsnacks i hus, og kontoen er deretter :) Tror ikke motoren skal få nevneverdige pusteproblemer med dette oppsettet :D Snille som de var sponset dem meg med noen meter vakumslange gratis, siden jeg hadde bestilt merke for å ha i ruta :D Første sponsor innhentet, kansje ikke større sponsor enn familien men fremdeles første firma x)

Snuseske nede til venstre for målestokkbruk

2dvohhi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen står passelig sundskrudd, og det gjør motoren og.. Kan ta bilder under montering så snart jeg får lagerene fra jakhellen.

Måtte bestille nye, pga feillevering fra Pedersens racing. Det er ett halvt år siden jeg fikk lagrene i hus + at det var andre gangen jeg hadde sendt tilbake så jeg regnet med det var rett lager jeg fikk nå. Monterte og oppdaga fort at ingenting gikk rundt etter jeg monterte rådelagerene, så da at feil lager var overdim x( Men går ut i fra at lagerene fra volvo er bedre enn de fra Pedersen uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minioppdatering:

Sjekket priser på jakhellen, og sjekket ut hvilket merke lager det var.. :P Kolbenschmidt hette de, og akkurat samme lagerene kostet halvparten på Pedersen. Fant ut at jeg sparte en god den penger uten å fire ned på kvalitet, så jeg presiserte 10 gang for pedersen hvilke lager som skulle være overdim :D Så nå er de bestilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider