Gå til innhold

Break in secrets - erfaringer

Ranger emnet

virtual

Anbefalte innlegg

Fant ikke andre feiler enn at stempelringene var slipt bort.. Var bare støv igjen.. FOlk jeg har hørt rundt med, mener det var pga jeg ikke hadde kjørt dem skikkelig inn før hardkjøring..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke andre feiler enn at stempelringene var slipt bort.. Var bare støv igjen.. FOlk jeg har hørt rundt med, mener det var pga jeg ikke hadde kjørt dem skikkelig inn før hardkjøring..

Om motoren din raste pga dette så hadde nok denne motoren rast uansett om du hadde kjørt den inn fint eller ikke.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg også tro, men er jo en grunn til at det står overalt at man skal kjøre rolig de 5 første mil liksom.. Står jo flere plasser at man skal kjøre rolig, enn at man skal kjøre hardt..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg også tro, men er jo en grunn til at det står overalt at man skal kjøre rolig de 5 første mil liksom.. Står jo flere plasser at man skal kjøre rolig, enn at man skal kjøre hardt..

Siden du påstår at man skal kjøre rolig de 5 første mil så kan vel du dele med oss som er av en helt annen oppfatning helt teknisk hvorfor.. ;)

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det dette står? Jeg vet mange sier det,men kan de vise til noe som tilsier at dette skal være det riktige? Jeg har aldri nølt et sekund med å bruke motoman sine metoder, uansett hva slags motorer det har vært snakk om.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem utførte honingen? Og med hvilket verktøy?

Har du bilder av sylindrene før stemplene ble montert?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lokal motor-guru mente at det som var veldig viktig var å bruke god mineral olje, helst en gammal en som ikke er like renset som de man får i dag.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ringene har blitt "støv" så vedder jeg ganske mye på at den honinga var en "tanke" grov i overflaten grunnet en alt for grov honestein til sluttfinishen og/eller at ringene var feil til sylindermaterialet...

Innkjøringsprosessen til F1 er nesten identisk som MotoMan's,men de "stepper" den litt. Hardt pådrag (under belastning i benk,rundt 2 min på hvert turtall) til 5000,ned til 3000,opp til 7000,ned til 3000,opp til 9000,etc.... Hele prosessen tar ca 20 min,og er datastyrt i en Froude-benk som håndterer "Transient Response",dvs at den kan "kjøre" en runde i f.eks. Monaco,med girskift og alt. Hadde det eksistert en bedre måte å kjøre den inn på (som hadde gitt bedre tetting) så kan du banne på at F1 hadde brukt den...de gutta gjør intet som de ikke tester opp og ned i mente.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider