Gå til innhold

Hvor mye effekt i 16v?

Ranger emnet


esmyr

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter de som går å ta ut av den uansett hvordan pris! Har grom n/a tuning fra før så nå er jeg ute etter 4-500hk..noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, går greit dette, men du snakker om store tiltak for å få det til... og en plass mellom 40 og 100 000 i deler og jobb...

 

komplett datasprut, turbo, innsug, manifold, IC, en haug av andre ting til turbo, porting av topp, smidde stempler, smidde råder, balansering av råder og veiv.. Letteste er vel å bytte til ei 2l blokk først osv.. motoren din vil til slutt egentlig kun beholde toppen.. alt annet må byttes ut :)

 

må selvsagt også ha forsterket girkasse og diff. sperre..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, går greit dette, men du snakker om store tiltak for å få det til... og en plass mellom 40 og 100 000 i deler og jobb...

 

komplett datasprut, turbo, innsug, manifold, IC, en haug av andre ting til turbo, porting av topp, smidde stempler, smidde råder, balansering av råder og veiv.. Letteste er vel å bytte til ei 2l blokk først osv.. motoren din vil til slutt egentlig kun beholde toppen.. alt annet må byttes ut :)

 

må selvsagt også ha forsterket girkasse og diff. sperre..

 

 

Her er det jeg har nå:)men skal ha mer pga det har bynt en xtremserie på acr(http://www.sommertreff.no)

 

- 2,1 l 9a/kr

- Justerbare kamdrev

- Metalltopp pakning

- Større innsug

- Veiven omfrest å balangsert

- 440cc dyser og dual coils.

- Spesialfuelrail og slanger

- Smidde Mahle stempel

- Rs2 lager

- Kvasskammer

- Omfreste ventilseter

- Portet å planet

- Haltech E6X innsprut

- Supersprint Grenrør 4-1

- Supersprint 2,5"eksos

- vibratech motor fester

- Svinghjulet lettet

- Sachs forsterket trykkplate og karbon lamell

- Vibratech giroverføringer

- Vibratech girkasse fester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg har nå:)men skal ha mer pga det har bynt en xtremserie på acr(http://www.sommertreff.no)

 

- 2,1 l 9a/kr

- Justerbare kamdrev

- Metalltopp pakning

- Større innsug

- Veiven omfrest å balangsert

- 440cc dyser og dual coils.

- Spesialfuelrail og slanger

- Smidde Mahle stempel

- Rs2 lager

- Kvasskammer

- Omfreste ventilseter

- Portet å planet

- Haltech E6X innsprut

- Supersprint Grenrør 4-1

- Supersprint 2,5"eksos

- vibratech motor fester

- Svinghjulet lettet

- Sachs forsterket trykkplate og karbon lamell

- Vibratech giroverføringer

- Vibratech girkasse fester

 

Bare å kjøpe nye stempler,råder,eksosmanifold,kammer og turbo....

sprut,topp og resten bør fungere greit selv om du overlader

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøpe nye stempler,råder,eksosmanifold,kammer og turbo....

sprut,topp og resten bør fungere greit selv om du overlader

 

Toppen er maxporta å det er de kvasaste kamman men kan kjøp uten å få noe spesiallaga. Det er smidde stempel fra før så de trenger bare nye stempelringer + 3 lags toppakning så man får ned komprisjon!

Råder må skiftes + må ha forsterka rådelager.

 

Har sett på dette:

 

Priser på deler til nymotor(2008)

 

www.trimtech.no

 

-Apexi turbotimer 1099,-

-Turbonetics evolotion WG 3200.-

-Greddy type-r dump 2350.-

-Boostcontroller 3900,-

-Turbonetics t3/t4 hybrid 9200,-

19749,-

10% 1974,90,-

Pris: 17774,10.-

______________________________________

turbofun.no

 

-Scat forged rods (800hk) 4890.-

-ARP head stud 1754,-

-Aeromotive filter 886,-

-Aeromative A1000 pump 2840,-

-vw 16v manifoil (800hk) 3550,-

-Powerfleks foringer 2540.-

-Precision 600hk intercooler 3800,-

-CR05 univ.radiatortank 799,-

-T-joint vann 119,-

-Oljekjøler kit. 1849,-

 

Pris: 23027.-

_______________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta prosjektet ditt kan virkelig bli sjukt:P

 

Håper på det vettu:) ikke noen som vet om noen forum med et prosjekt av en slik motor å så mye gamp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste 16vt bygd her på forumet har ei begrensing på rett rundt 300hk.. det gjelder meg, danna, munkorama osv.. er ganske menge i vacn som har gjort denne jobben... nitewlkr har jo også gjort det.. et par ganger vel :)

 

 

Har fått bekreftet at 505bhp på 1.2 bar er bygget:)Så over 400 skal jeg klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår