Gå til innhold

Hvor mye effekt i 16v?

Ranger emnet


esmyr

Anbefalte innlegg

Toppen er maxporta å det er de kvasaste kamman men kan kjøp uten å få noe spesiallaga. Det er smidde stempel fra før så de trenger bare nye stempelringer + 3 lags toppakning så man får ned komprisjon!

Råder må skiftes + må ha forsterka rådelager.

 

Har sett på dette:

 

Priser på deler til nymotor(2008)

 

www.trimtech.no

 

-Apexi turbotimer 1099,-

-Turbonetics evolotion WG 3200.-

-Greddy type-r dump 2350.-

-Boostcontroller 3900,-

-Turbonetics t3/t4 hybrid 9200,-

19749,-

10% 1974,90,-

Pris: 17774,10.-

______________________________________

turbofun.no

 

-Scat forged rods (800hk) 4890.-

-ARP head stud 1754,-

-Aeromotive filter 886,-

-Aeromative A1000 pump 2840,-

-vw 16v manifoil (800hk) 3550,-

-Powerfleks foringer 2540.-

-Precision 600hk intercooler 3800,-

-CR05 univ.radiatortank 799,-

-T-joint vann 119,-

-Oljekjøler kit. 1849,-

 

Pris: 23027.-

_______________________________________

 

 

Skal du først bygge skikkelig og for så mye effekt så gjør det skikkelig.... hva er komp`en nå? orginalt eller høyere?

Skal du over 400hk ville jeg nok senket komp`en til 9:1 minst

og kvasse kammer funker bra på sugemotoren din men tviler på at de er optimale på en turbomotor...

 

Og de scatrådene der får du til 3500,- gikk nettopp to sett (ett til meg) som en på vwaudi club forumet solgte

Er også gruppekjøp der hvor du får råder billigere

 

 

ultimateVW: Olsen du tenker på eller?

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du først bygge skikkelig og for så mye effekt så gjør det skikkelig.... hva er komp`en nå? orginalt eller høyere?

Skal du over 400hk ville jeg nok senket komp`en til 9:1 minst

og kvasse kammer funker bra på sugemotoren din men tviler på at de er optimale på en turbomotor...

 

Og de scatrådene der får du til 3500,- gikk nettopp to sett (ett til meg) som en på vwaudi club forumet solgte

Er også gruppekjøp der hvor du får råder billigere

 

 

ultimateVW: Olsen du tenker på eller?

 

Kompen er på 11.1 nå så den må senkes ja. Så det går ikke å bruke de kammene...hva er å annbefale?:)

 

Ja jeg vet om det gruppekjøpe...det som jeg har opplistet er bare for å ha en ca.pris på hva diverse kommer på.Blir å bestille det meste fra utlandet så det blir noe billigere.

 

Hvis du går på (golf R2) på vwaudiforum så finn du bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oroginale kr kammer passer egentlig ganske bra til 16vT, iallefall opp til 300 hk, vet ikke de får en begrensning over det..

Jeg må ha kammer som kan tåle 400+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det.. ikke så menge som vet her hvilke valg som er best for slike opsett da de fleste har bygget 300hk 16vt av oss.. Spør Frode gulbrandsen.. enten vet han det, eller så vet han hvem som vet det :)

 

husker ikke i farta hva frode kaller seg her, men rudi husker det nok :) kom igjen a' rudi :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha kammer som kan tåle 400+.

 

bør vel ikke ha noe vassere enn 262-264 grader avhengig av løft. Jeg ville nok heller ha gått for snillere kammer og mer løft enn de fleste "hyllekammer"

 

synes de Scat rådene var ganske dyre jeg også. Har akkurat solgt et sett for en del billigere enn det

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør vel ikke ha noe vassere enn 262-264 grader avhengig av løft. Jeg ville nok heller ha gått for snillere kammer og mer løft enn de fleste "hyllekammer"

 

synes de Scat rådene var ganske dyre jeg også. Har akkurat solgt et sett for en del billigere enn det

 

Skal høre om jeg får laget noen spesialkammer etterhver:)

 

Ja de var dyr...skal finne billigere eller enda bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre om jeg får laget noen spesialkammer etterhver:)

 

Ja de var dyr...skal finne billigere eller enda bedre;)

 

du får sende meg en pm, har kam laget på mine mål i min Polo G40 ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår