Gå til innhold

Mest mulig HK ut av 740 gratis

Ranger emnet


Flave

Anbefalte innlegg

Hallo, har en volvo 740 stående og har tenkt å kjøre den som jordebil/skogsracer noen tips for å få litt mer hk ut av den? Motoren er en B23E 2.3 liter forgassermotor med originalt 131hk.

 

Har selv tenk litt på turbo, men det blir fort dyrt siden jeg vil kunne gjøre dette gratis og kun bruke garasjen hjemme til å mekke dette i.

 

Så fikk jeg høre en syk ide av naboen om å koble på en garasjekompressor på innsuget for å få mer hk. Den kompressoren jeg selv har er jo god for 4 bar, og med et 4 bars ladetrykk ville jo man hatt enorme krefter, regner med den gamle volvomotoren tar kvelden da. Hva tror dere om denne teorien om å bruke en garasjekompressor? Noen som har gjort noe lignende eller noe annet sprøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at kompressoren din klarer å levere nok luft til at det skal fungere. Du kunne jo ha luft på flaske som en slags hjemmemkket nÅWZ, men gleden kommer nok i små porsjoner da :)

 

Du kan heller satse på en grovere kam og helst en bakaksling fra en 740 med automat. Så lager du litt traktor-trim, og sender eksosen rett ut bak høyre fram-hjul som prikken over i'en.

 

Eller enda bedre, ikke ødelegg det gamle vraket, noen her liker faktisk disse bilene.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta må vel være det mest idiotiske spørsmålet som noen gang er stilt her inne...

Enorme krefter med 4 kg trykk ja.. Hehe, om du i det hele tatt hadde fått det til å starte trur heller du hadde fått et enormt høl i stemplet ditt og ei dårlig pakning...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. er jo V kam i den, så kam messig er jo det kalas, garasje kompressor, skal du åka rundt med aggregat i trunken da eller...? E motorene har k-jetronik, mekanisk innsprut.. E motorene er forøvrig de sprekeste suge motorene, så du finner ikke noe "billig" trim til de, alt etter hva du regner som billig da.. tipper en topp til 2-10lapper ikke er aktuelt!

 

*personlig veit jeg ikke om jeg hadde turt å fikkla med EGR på en E motor, men det er meg da *vakuum/luft*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke problematisk å fjerne egr på en E motor.. Fjerna det på min motor.. Tok meg 10 min kanskje.. Må jo blinde en sak eller to, men... :p

 

er jo INGEN poeng i å jerne EGR ventilen, EGR ventilen er jo bare innkobla når man kjøre på "del gass" altså når gasspjelde står i midtstilling,

 

å med en jordebil så har man vell full gass heile tida? eller e d bare eg som kjører slik?:P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen alt ska værra gratis!!

det koster å værra kar,en må jo skjønne at å trimme koster..

og en ting til lit ot men,til dere som sier: lyst på 300hk!!

det er ikke så forbanna vanskelig å få henta ut 300hk av en volvo motor..

er bare et penge spørsmål det..

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen alt ska værra gratis!!

det koster å værra kar,en må jo skjønne at å trimme koster..

og en ting til lit ot men,til dere som sier: lyst på 300hk!!

det er ikke så forbanna vanskelig å få henta ut 300hk av en volvo motor..

er bare et penge spørsmål det..

 

 

 

er så ening så enig...

 

alt er ett PENGESPØRSMÅL.....bygginga er NULL problem...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen alt ska værra gratis!!

det koster å værra kar,en må jo skjønne at å trimme koster..

og en ting til lit ot men,til dere som sier: lyst på 300hk!!

det er ikke så forbanna vanskelig å få henta ut 300hk av en volvo motor..

er bare et penge spørsmål det..

 

For eksempel å sveise i hop 3 motorer, det er jo veldig billige hk.. Da kjører du jo fra alle! Tenk 3 B23E motorer med orginalt 136 hk, da har du jo 408hk!!! Det er jo SYYYKT! :drunk:

 

 

:rolleyes:

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår