ivers Skrevet September 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Neida.. den er fullt åpen.. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Men uansett så bruker ikke romerike digitalnett, så da er vel denne diskusjonen egentlig unødvendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by kiv_tuning Delta:edacs har så vidt jeg vet blitt lagt på is pga. dårlige/ingen forhold i kjellere, murhus, bygårder osv. De fikk systemet til å funke ganske bra etter hver, men da var statens-strålevern og post-teletilsynet å la en stopper på dette pga, for høy utgangs effekt på senderne. Det nye systemet som er under oppbygning. Kalles tetra, dette er ett full digitalt system med simkort alla GSM. Dette er IKKE i bruk ennå, bare i et pilotprosjekt. Tetra er i bruk i dag i Oslo, Oslo Sporveier bruker det.. Det har massevis av muligheter, SIMkortet er forøvrig faktisk et GSM-simkort, og radioene har massevis av funksjoner, blant annet telefoni basert på GSM, avhengig av hvordan man setter opp radioene selvsagt. Jeg bruker selv Tetra daglig.. Problemet er at det krever MANGE basestasjoner, sporveien har noe sånt som 60stk for å dekke oslo, pluss at det i alle t-bane tunneler ligger kabel som lekker signaler, det blir en god del km med kabel.. Forøvrig har politiet i trondheim også brukt Tetra, som et prøveprosjekt.. De la det ned fordi det ikke funka bra nok med noe sånt som 6 basestasjoner i sentrum av Trondheim.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Vet det er i bruk i Oslo. Jeg som legger opp linjene til basestasjonene.(I alle fall en del) Poli10`et kommer nok heller ikke til å ta det i bruk pga. kostnadene. Og dårlige forhold. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg