740-geir Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 øy. noen som vet hvor mange hk m46 kassa tåler? er snakk om forsterka her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Er momentet om dreper kassa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 hk er et produkt av dreiemoment og turtall... er vel mere herjinga som tar livet av kassene? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 m46p er ikke forsterka, den er jo sterkere enn m46 som kom på b230e motorene blant annen, men det er ei original kasse for turbomotorer. man ødelegger dem lett med en chippa b230et/ft/fk motor. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Hiver meg på tråden her, hvor mye er det egentlig som skal til for å herpe en m46/m47 kasse? Rivstarter? Burning? Hard og brutal giring? Eller er det nok å gi godt med pulver opp en bakke? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Eller er det nok å gi godt med pulver opp en bakke? Klarer man å knekke den ved bare å gi gass, da knekker momentet den... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Hiver meg på tråden her, hvor mye er det egentlig som skal til for å herpe en m46/m47 kasse? Rivstarter? Burning? Hard og brutal giring? Eller er det nok å gi godt med pulver opp en bakke? ET med 1,1 i trykk og chip, har m46`n tålt alt du nevner her :p Skifte gir i slædd uten å clutche osv. bare å rive i gir... Tåler ovveraskende mye... Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Kommer jo såklart ann på hvilken stand kassa er i. Har selv kjørt livet av både m46 og m47 med en b20 på 2,2 liter. ellers orginal.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 kjørte sund ei m45 kasse på jordet i sladd med fin giring og sveisa diff.. men nå er det jo ikke m45 vi prater om da..hehe volvo kassene er ikke glad i clutch bruk og rask giring med litt mere hk enn en org turbo motor.. Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Er ikke m45, m46 og m47 i bunn og grunn, samme kassa, bare at m47 har 5te gir, og m46 har od? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Er ikke m45, m46 og m47 i bunn og grunn, samme kassa, bare at m47 har 5te gir, og m46 har od? m45 og m46 er vel cirka samme kassa. men m47 skal være en del svakere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 m46 og m47 har alu hus som lettere gir seg... m45 ble bare levert med stålhus, fordelen er at huset ikke gir seg så avstanden mellom tennene i kassa blir for stor, da klipper man døm lett... Jeg raste ikke m46 kassa mi, den hoppa ut av gir, var lei å få i gir og overdriven begynte å slure hvis jeg ga bånn gass i høyere hastighet. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 de fleste volvokasser blir drept av moment. Jeg har rasa 3stk m47'ere ved å ligge i 4 gir... gi gass, får ladetrykk på 1 bar ved 2400rpm, hører et "rasp", tap av all skyvekraft, og så har hele den første tannhjulsoverføringa ryki rett av, og klippet samtlige tenner... bilen går ikke framover i noen gir. Her ser du resultatet etter at en småtrimma FT har herja en M47... Good luck. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 rekti. så det kommer egentlig ann på kjøringa da. jeg skal nemli bytte synkroniserings-ringer i kassa mi nå. er det simpelt eller? er det dyrt?? (penger ekke no problem.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Var jo nesten som kassa i granadaen så ut det, etter å ha kasta den ut i sladd på 3. med clutch på tørr, og kjørt uten olje i rundt 1 år, noe ulyd i lagra, og var slarken i dem som tok dreva. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.