Gå til innhold

Bytte stempler? Trikky?

Ranger emnet


Gjest AndreMedNeon

Anbefalte innlegg

Gjest AndreMedNeon

Hei, jeg holder på å trimme min Chrysler Neon og har tenkt med tiden og skifter stempler til lav comp stempler som jeg har kjøpt, jeg har aldri gjort dette før, og lurer på om dette er noe vanskelig å gjøre selv? Eller vet noen om noen som driver med skifting av stempler som ikke tar blod for å gjøre det, og Kan gjøre det?

 

Takk

 

Mvh

 

Andrè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stemplene ferdigmonterte stempelringer? Hvis ikke, vet du hva slangs syl.klaring du skal ha? Og klaring på stempelringene? Har du honet sylindre før? Har du mikrometer for å kontrollere syl.diameter? Hvor bra vil du egentlig at resultatet skal bli?

 

Send blokka og stemplene til et motorverksted du. Finn noe billigere å lære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stemplene ferdigmonterte stempelringer? Hvis ikke, vet du hva slangs syl.klaring du skal ha? Og klaring på stempelringene? Har du honet sylindre før? Har du mikrometer for å kontrollere syl.diameter? Hvor bra vil du egentlig at resultatet skal bli?

 

Send blokka og stemplene til et motorverksted du. Finn noe billigere å lære på.

 

Amen. Ikke la dette ta futten ut av deg, men ett motorhavari vil garantert ta mye av futten hvis ting går galt.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stemplene ferdigmonterte stempelringer? Hvis ikke, vet du hva slangs syl.klaring du skal ha? Og klaring på stempelringene? Har du honet sylindre før? Har du mikrometer for å kontrollere syl.diameter? Hvor bra vil du egentlig at resultatet skal bli?

 

Send blokka og stemplene til et motorverksted du. Finn noe billigere å lære på.

 

Ganske greit svar det i grunn ja :)

 

Hvor mye er det egentlig som skiller et skyvelære fra et mikrometer?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon
er litt styr ja. må av med topp og bunnpanne. må under for å løsne mutterne som råden er festet i.

 

Såpass mye viste jeg, motoren er turbokonventert og ser slik ut for øyeblikket: Litt dritten men ellers ok :ahahahhaha:

PC290009.jpg

 

 

kjører med lavt trykk og planer på å øke når jeg får dem nye stemplene som jeg Har liggende på rommet, jeg vet ikke om stempelringene er riktig men er til min motor så kan være, det kan skjekkes.

 

Hvis ikke, vet du hva slangs syl.klaring du skal ha? Og klaring på stempelringene? Har du honet sylindre før? Har du mikrometer for å kontrollere syl.diameter? Hvor bra vil du egentlig at resultatet skal bli?

 

Nei, nei, nei, nei, resultatet skal bra nok at motoren ikke sier bam når jeg kjører den pga dorlig monterte stempler :P betalt mye for dem, og er turbo stempler som er til min bil, JE pistions , Eagle Rods, Je pistion rings osv. Jeg har pakningsett, nye bolter, momentnøkkel osv.

 

Send blokka og stemplene til et motorverksted du

 

Hva motorverksted da? Noen å ambefale? Har hørt om noen som sente motoren sin til et motorverksted og så gikk det gale pga det ikke var montert riktig, jeg har ikke peiling da, men det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er det egentlig som skiller et skyvelære fra et mikrometer?
Ca 0,1 mm. :D

 

 

(man måler ned til 0.1mm med skyvelære,0.01 med mikrometer :) )

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår