AlpejoHn Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Hei, Prøver å finne et svar på om formotstandene til dysene på B230ET og FK er samme greia? Jeg mangler nemlig motstandene på min FK motor, men har ET stående i bilen. Så da er spørsmålet om jeg blir nødt å skaffe FK motstander, eller om jeg er så heldig at jeg kan bruke dem jeg har på ET motoren? Håper noen har et svar på dette :) Mvh. Fredrik Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 meine d går ann og kjøre med ET formotstand, om man bruker ET dysene altså om man har lavohms dyser i FK. og Lavohms dyser i ET, så kan man bruke samme. meine det er høyohms dyser i FK ialefall. men er usikker på ET. kan jo og bare sette over dyser med dysegalleriet? og så bruke samme motstand. håper du fekk litt svar:P mvh Sølve Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 meine d går ann og kjøre med ET formotstand, om man bruker ET dysene altså om man har lavohms dyser i FK. og Lavohms dyser i ET, så kan man bruke samme. meine det er høyohms dyser i FK ialefall. men er usikker på ET. kan jo og bare sette over dyser med dysegalleriet? og så bruke samme motstand. håper du fekk litt svar:P mvh Sølve Hei, og takk for svar! Vil helst beholde orginale dysene. Meiner på å ha lest en plass at det er lav ohms dyser på alle turbo? Eller er det kun på noen? Husker ikke helt, og er relatift blank når det gjelder dyser og formotstander osv :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Kan du ikke bare MÅLE over ei dyse og/eller en motstand?! Enten er dysa lavohmig, eller så er den høyohmig dvs 10-16ohm. Motstandene vil da være tilsvarende innenfor en gitt total på f.eks 16ohm. Haynesbok ev verkstedbok er et must! :thumb Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Kan du ikke bare MÅLE over ei dyse og/eller en motstand?! Enten er dysa lavohmig, eller så er den høyohmig dvs 10-16ohm. Motstandene vil da være tilsvarende innenfor en gitt total på f.eks 16ohm. Haynesbok ev verkstedbok er et must! :thumb Skal prøve å få målt noen motstander fra en FK motor mot dem på ETen i morgen :) Er det nok å bare måle i hver ende av de "krus" greine? Regner med det funker bra:) Måler den ene ledninga som går ned i senter, og på en og en av motstandene i kontaknten ? :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Bare kom med boschnr på dysa så skal vi se om den er høy/eller lav ohm Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Bare kom med boschnr på dysa så skal vi se om den er høy/eller lav ohm Det siste nr på den ene dysa vertfall, på ET motoren er 357, og hele nummeret startet med 280 mener jeg på.. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Begge er lavmotstand, både de fra B230ET og de fra B230FT/FK. Er henholdsvis 300cc på ET og 337cc på FT/FK. Går fint å bruke motstandspakken fra ET på FK/FT osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Begge er lavmotstand, både de fra B230ET og de fra B230FT/FK.Er henholdsvis 300cc på ET og 337cc på FT/FK. Går fint å bruke motstandspakken fra ET på FK/FT osv. Da har jeg hørt at de fleste sier at det går greit, så jeg skal måle bare for sikkerhetsskyld i morgen, og så slipper jeg å skaffe nye formotstander:) Takker for all den infoen :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg