Gå til innhold

Formotstander på B230ET vs B230FK ?

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Prøver å finne et svar på om formotstandene til dysene på B230ET og FK er samme greia?

 

Jeg mangler nemlig motstandene på min FK motor, men har ET stående i bilen. Så da er spørsmålet om jeg blir nødt å skaffe FK motstander, eller om jeg er så heldig at jeg kan bruke dem jeg har på ET motoren?

 

Håper noen har et svar på dette :)

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meine d går ann og kjøre med ET formotstand, om man bruker ET dysene

 

altså om man har lavohms dyser i FK. og Lavohms dyser i ET, så kan man bruke samme. meine det er høyohms dyser i FK ialefall. men er usikker på ET.

 

kan jo og bare sette over dyser med dysegalleriet? og så bruke samme motstand.

 

 

 

 

håper du fekk litt svar:P

 

mvh Sølve

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meine d går ann og kjøre med ET formotstand, om man bruker ET dysene

 

altså om man har lavohms dyser i FK. og Lavohms dyser i ET, så kan man bruke samme. meine det er høyohms dyser i FK ialefall. men er usikker på ET.

 

kan jo og bare sette over dyser med dysegalleriet? og så bruke samme motstand.

 

 

 

 

håper du fekk litt svar:P

 

mvh Sølve

 

Hei, og takk for svar!

 

Vil helst beholde orginale dysene.

Meiner på å ha lest en plass at det er lav ohms dyser på alle turbo? Eller er det kun på noen? Husker ikke helt, og er relatift blank når det gjelder dyser og formotstander osv :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare MÅLE over ei dyse og/eller en motstand?! Enten er dysa lavohmig, eller så er den høyohmig dvs 10-16ohm. Motstandene vil da være tilsvarende innenfor en gitt total på f.eks 16ohm. Haynesbok ev verkstedbok er et must! :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare MÅLE over ei dyse og/eller en motstand?! Enten er dysa lavohmig, eller så er den høyohmig dvs 10-16ohm. Motstandene vil da være tilsvarende innenfor en gitt total på f.eks 16ohm. Haynesbok ev verkstedbok er et must! :thumb

 

Skal prøve å få målt noen motstander fra en FK motor mot dem på ETen i morgen :) Er det nok å bare måle i hver ende av de "krus" greine? Regner med det funker bra:) Måler den ene ledninga som går ned i senter, og på en og en av motstandene i kontaknten ? :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kom med boschnr på dysa så skal vi se om den er høy/eller lav ohm

 

Det siste nr på den ene dysa vertfall, på ET motoren er 357, og hele nummeret startet med 280 mener jeg på..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er lavmotstand, både de fra B230ET og de fra B230FT/FK.

Er henholdsvis 300cc på ET og 337cc på FT/FK. Går fint å bruke motstandspakken fra ET på FK/FT osv.

 

Da har jeg hørt at de fleste sier at det går greit, så jeg skal måle bare for sikkerhetsskyld i morgen, og så slipper jeg å skaffe nye formotstander:)

 

Takker for all den infoen :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår