Gå til innhold

Bjørnstad bil

Ranger emnet


PenetraTor

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt mye bra om bjørstad ja. Er faktisk litt usikker jeg nå om jeg skal dra dit eller til ES...

 

 

Dra til bjørnstad du. De karene er flinke samt at de har en moderne navrulle som går lett kontra f.eks es sin der det blir lange fæle pull. Pluss at muligheten er tilstede at din grevling vil spinne uhemmet. På navrulla skjer ikke dette:)

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

her må man vurdere mestepartn selv . har sett overpull på bjørnsta ja.....utn at vedkommende har fått en beklagelse engang.. sånt kan hende alle ,men det er han som justerer bilen din som må vurdere når grensen er nådd! har brukt es på alle mine biler gjennom tia, aldri hatt noe trøbbel .noen studerer seg til tuning , noen er født færdi utlært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning av oss var på bjørnstadbil med et stk opelmotor med TEC3... De tettet en eksoslekasje, byttet plugger. Og prøvde å mape opp bilen.... Han fikk en regning på 10K og en bil som ikke fungerte noe bedre en da han kom dit! Haugen som vistnok hadde justert skylte på utslitte dyser! Greit nok det... Men å klare å bruke så lang tid på å finne ut at det er noe muffens at regninga blir så stor??? Samme for to år siden... Da jobbet ikke Haugen der, men han var med for å mappe... Og han brukte vel to timer på å klare å justere av tenninga på toppen... og det var fakktisk ALT som ble gjordt av jutering!

 

Så Bjørnstad kan anbefales... men hold ere LANGT unna Haugen... få heller med dere en som faktisk kann og justere!

 

Det er min anbefaling!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil ikke drive med reklame for noen.

Eg har holdt på med Datasprut i ca 7 år.

Når eg begynte så hadde eg ikke peiling i det heile.

Visste meste ikke hva lambdaverdier og tenningskurver og for å

ikke snakke om åpnings tider på dysene. Så eg begynte å lære den harde veien,

Eg tok noen telefoner rundt om og det var vanskelig å få svar.

Det er bare å lese i manualen er vanlig svar fra mange.

Men når eg traff han Haugen så delte han erfaringer og hjelpte

meg virkelig i gang med mapping av sprut.

Eg har nå i alle fall det inntrykket at han kan faget sitt.

Men selvfølgelig så er ingen feilfri.

Dei har alle forutsetninger for å mappe motor

med det utstyret og den kompetansen dei har på Bjørnstad bil..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning av oss var på bjørnstadbil med et stk opelmotor med TEC3... De tettet en eksoslekasje, byttet plugger. Og prøvde å mape opp bilen.... Han fikk en regning på 10K og en bil som ikke fungerte noe bedre en da han kom dit! Haugen som vistnok hadde justert skylte på utslitte dyser! Greit nok det... Men å klare å bruke så lang tid på å finne ut at det er noe muffens at regninga blir så stor??? Samme for to år siden... Da jobbet ikke Haugen der, men han var med for å mappe... Og han brukte vel to timer på å klare å justere av tenninga på toppen... og det var fakktisk ALT som ble gjordt av jutering!

 

Så Bjørnstad kan anbefales... men hold ere LANGT unna Haugen... få heller med dere en som faktisk kann og justere!

 

Det er min anbefaling!

 

Hei Ben are.

 

Så ikke deg i lokalene her under mapping av Opelen til kompisen

din, og har heller ikke sett deg her ved tidligere anledninger. Det er forøvrig første gangen den bilen er her, så det du nevner for to år siden, kan ikke stemme. Siden du ikke var til stede, hvordan kan du da uttale deg slik du gjør? Det er tydelig at ikke du har fått hele historien fra din kompis.

Når bilen kom hit, hadde den flere eksoslekasjer som førte til at vi ikke fikk korrekte lambda-målinger. Dette synes vi er viktig å ha under mapping, derfor ble dette reparert på vårt verksted etter ønske fra bileier. Videre var slangen til map-sensor koblet til på feil sted, bensintrykksregulatoren var defekt og ladespenningen var for lav. Med i den prisen du nevner, er også ett sett justerbare kam-drev ferdig montert. Disse ble også optimalt oppjustert i benken. Når det gjelder dysene, har ikke jeg sagt at de er utslitt, men kapasiteten er oppbrukt, dvs. de er for små for høyere effektuttak. (465cc/312whp)

At ikke bilen gikk noe bedre etter mapping, beror på dette. Bilen var mappet av oss tidligere, og allerede den gangen ble dysene makset ut. Derfor visste vi på forhånd at det ikke var mulig å få til mer effekt med disse dysene. Det var heller ikke derfor eieren ville ha oss til å mappe bilen, men for å bli kvitt tenningsbank. Motoren er overhalt, og toppen er portet, og det var derfor behov for mapping. At vi nå fikk ut effekten på lavere trykk enn tidligere, bekrefter også dette.

Med større dyser, vil nok motoren yte mer enn den gjør nå. Dette er bileier gjort oppmerksom på av oss.

 

Jeg synes det er rart at du våger å komme med et så direkte personangrep, uten at du noen gang har brukt oss selv, eller vært med hit sammen med noen andre.

 

EDIT:

Til dere andre: Takk for gode tilbakemeldinger. Dette setter vi pris på.

 

Geir Haugen

Bjørnstad Bil AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geir!

 

Når det gjelder opeln så skal jeg glatt bite i meg mine ord om det er som du sier..... Men med BMW en til Kay mener jeg fremdeles at du brukte ALT for lang tid på det lille som ble gjordt! I tilleg måtte vi mappe etterpå for å få den til å gå skikkelig! Og der var ALT iorden på forrhånd.....

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så harry og lite voksent og komme med personangrep ukritisk på et forum, der den andre part kanskje ikke kan forklare seg en gang. Så det i saken mot eyecandyracing, og opplever det her egentlig ganske ofte. Nesten så det bør komme noen retningslinjer fra moderatorer hva man skal kunne forvente av kiler/kritisk blikk før man poster noe shit.

 

skjerpings folkens, det er folks bedrifter dere prøver å rakke ned på her, gjerne uten grunn.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail til Bjørnstad bil, ringte en meget trivelig og hjelpsom mann.

Må si jeg har aldri fått så bra behandling, og gleder meg til han ringer igjen, håper han har fått sjekka opp innsprut problemene mine på min Chevrolet Tpi motor.

Å stå frem og snakke om personer sånn er vel ikke så lurt?

Alle som har kunder som ikke er 100% fornøyd vil begynne å fortelle røverhistorier, selv om ikke allt er helt sannt...

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget interessant tråd.

Har planer selv om å bruke Bjørnstad Bil til mapping av et prosjekt, så det er jo fint å høre at de aller fleste har positive tilbakemeldinger å komme med.

 

Har dog hørt et par "røverhistorier" hvor motor har rast i benk grunnet tenningsbank, og en annen gikk et par runder på bane etter mapping og raste så pga. tenningsbank.

Dette var da angivelig mappet hos Bjørnstad..

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår