Gå til innhold

Bjørnstad bil

Ranger emnet


PenetraTor

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

æ har hørt endel av folk som skulle dit for å bytte eksosanlegg å få 75hk ekstra av bare det, samt en som har en original 2000mod passat 1,8turbo. som skulle få sæ 240hk ved å chipe bilen hans... det var uten å bytte turbo..!!

 

syntes det høres litt for godt ut til å være sant.

bilen som skulle få 75hk på å bytte eksos hadde allerede chipet sin og dem hadd ment han nå hadde 200hk før eksosbytte. må bare si at det er de lateste 200hk`ne jeg noen gang har prøvd.

gikk omtrent like bra som en 1990 2,0 honda accord eller noe... blir litt mye sirkushester i mine øyne.

 

men sikkert flinke folk på mye rart fordet... :)

 

 

nå må jeg nesten bare si ... HOLD KJEFT lissom..

 

Sånnt piss tilhører rånere som ikke har peil på trimming.

jeg nekter å tru at noe som helst firma er så tette at dem sier og påstår noe slikt.

 

du har hørt feil eller funnet opp

 

es har jeg ikke kjennskap til. bjørnstad KAN sakene sine væffal når det gjelder nissan

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så enormt mange 1000 hesters supra/skyline motorer er det vel ikke i norge. bjørnstad driver jo nesten daglig med montering/salg av datasprut,og bremser over 200 biler i året,så att de har bremset mange motorer fra scratch i benken,er jeg sikker på ja. Mener bestemt de har mappet bla annet supra motoren til peder,n.

supraen som ble kåret til norges sprekeste,er etter mine sikkre kilder,også mappet fra scratch hos b-bil.

Men som sagt,ikke noen vonde ord om motorbenk eller de firmaer som har det,men har stor tro på att alt blir mappet når motoren står der den hører hjemmme,og med det tilbehøret som er irundt den når den kjøres på veien/bane er montert.

Nå snakker vi gromme 1000hk Supra og skylines siden du brakte d på banen å ikke enkle datasprut montasjer på f eks 200sx. Supraen til pedern er vell eks supramann bilen som til og med fikk en mekaniker flydd inn fra USA når han ikke fikk bilen til å funke å bilen har vell vært kjørt med fra dag 1 den kom til Norge? 860hk supraen som var norges sprekeste hadde vell vært i motorbenk tidligere? Men d beste er nok en kombinasjon av motorbenk og rulle etter min mening. Jeg ville aldrig bremset en grom motor på rulle uten at den hadde vært i motorbenk først. Han jeg bremser mine motorer hos sa en gang at han bygde ikke så kjipe motorer at han kunne bremse dem på rulle:rolleyes: :rolleyes: (han er nok den som har rykte på seg i Norge for å være mest oppegående på bremsing av motorer).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det enkelt å greit.. UANSETT hvem som har bygd en motor.. hvem som har mappet motoren. så må man si at oppdraget er fullført når du ruller ut av benken på egenhånd. det er DIN egen sak hva som skjer hvis du raser etter 2 uker..

 

For det har seg slik at de fleste som får bilene sine ferdig justert og mappet elsker å tukle på den jævla boost controlleren fordi det aldri er nokk. and thats when the shit start to happend!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi gromme 1000hk Supra og skylines siden du brakte d på banen å ikke enkle datasprut montasjer på f eks 200sx. Supraen til pedern er vell eks supramann bilen som til og med fikk en mekaniker flydd inn fra USA når han ikke fikk bilen til å funke å bilen har vell vært kjørt med fra dag 1 den kom til Norge? 860hk supraen som var norges sprekeste hadde vell vært i motorbenk tidligere? Men d beste er nok en kombinasjon av motorbenk og rulle etter min mening. Jeg ville aldrig bremset en grom motor på rulle uten at den hadde vært i motorbenk først. Han jeg bremser mine motorer hos sa en gang at han bygde ikke så kjipe motorer at han kunne bremse dem på rulle:rolleyes: :rolleyes: (han er nok den som har rykte på seg i Norge for å være mest oppegående på bremsing av motorer).

 

 

men det er jo derfor DU kjører på lego hester!

 

de fleste som bremser bilene sine i benk, får som regel en annen intercooler enn det dem har på bilen, andre typer ic rør som da vil tilsvare annen motstand. du har ikke servo pumpa de koblet tilbilen din trekker ikke like mye strøm som når motoren er alene i benk. lufta du får til icen er ikke den sammasom å ha motstand på baksiden i f.eks motorrommet og da tap av hk i drivverk!

 

Det er derfor de fleste skryter på seg 400hk til dags!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi gromme 1000hk Supra og skylines siden du brakte d på banen å ikke enkle datasprut montasjer på f eks 200sx. Supraen til pedern er vell eks supramann bilen som til og med fikk en mekaniker flydd inn fra USA når han ikke fikk bilen til å funke å bilen har vell vært kjørt med fra dag 1 den kom til Norge? 860hk supraen som var norges sprekeste hadde vell vært i motorbenk tidligere? Men d beste er nok en kombinasjon av motorbenk og rulle etter min mening. Jeg ville aldrig bremset en grom motor på rulle uten at den hadde vært i motorbenk først. Han jeg bremser mine motorer hos sa en gang at han bygde ikke så kjipe motorer at han kunne bremse dem på rulle:rolleyes: :rolleyes: (han er nok den som har rykte på seg i Norge for å være mest oppegående på bremsing av motorer).

når du først skal bruke navn på fete biler så si hvilke av MOTORENE som blir bremset da, Skyline kom med et par tre motorer, samme har supraen gjort.

 

ingen motorer er umulige og mappe, ta for eks en SR20 motor med HKS sprut, så må man få tak i programmvaren til sprutet, det er ikke jappsene så glade i å gi ut, men de sender gjerne en mann opp for og mappe bilen din.

 

Så tenk tre ganger før du skriver 1000 hk, samt ditt og datt.

 

ps. det er lov med linjeskift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo derfor DU kjører på lego hester!

 

de fleste som bremser bilene sine i benk, får som regel en annen intercooler enn det dem har på bilen, andre typer ic rør som da vil tilsvare annen motstand. du har ikke servo pumpa de koblet tilbilen din trekker ikke like mye strøm som når motoren er alene i benk. lufta du får til icen er ikke den sammasom å ha motstand på baksiden i f.eks motorrommet og da tap av hk i drivverk!

 

Det er derfor de fleste skryter på seg 400hk til dags!

Ok skjønner at dette kan du meget godt.

Å da kan vell du fortelle meg va forskjellen er når man har f eks 38 grader ladetemp i bremsebenken og har d samme i bilen?

Og hva blir forskjellen elektronisk når lade spenninga er samme i benken som i bilen?

Tror du motstanden dynamoen gjir har mye å si på en bil som bremser 1000hk på rulla til Bjørnstad kontra en som bremser 1200hk i motoren hos VS motor? Hva er d høyeste dreiemomentet Bjørnstad har bremsa på rulla si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok skjønner at dette kan du meget godt.

Å da kan vell du fortelle meg va forskjellen er når man har f eks 38 grader ladetemp i bremsebenken og har d samme i bilen?

Og hva blir forskjellen elektronisk når lade spenninga er samme i benken som i bilen?

Tror du motstanden dynamoen gjir har mye å si på en bil som bremser 1000hk på rulla til Bjørnstad kontra en som bremser 1200hk i motoren hos VS motor? Hva er d høyeste dreiemomentet Bjørnstad har bremsa på rulla si?

POenget er:

 

- Når ting er montert i bil så får man ikke like kalde temperaturer som i motor benk, hvorfor ikke?

Når en motor er i benk har laderør,ic, filter, radiator hele åpne flater mot luften, når det er montert i bil får vi ikke mer luft en det karosseriet klarer og slippe igjennom.

 

Dvs. at man ikke får faktiske temperaturer som motoren ville ha fått i bil.

 

Noe annet er at når man bremser på navnene\drivverket så får man den effekten som faktisk går i bakken. Dette er det fler som har bevist før.

 

Som du sikkert vet ( burde ) så er det en hel haug av faktorer som har sitt og si når det gjelder effekt ut av motor, og en del av de er avhengig av temp, flow etc.

 

Og av de jeg kjenner som har vært hos Bjørnstad, ALLE er FORNØYDE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg breier om BREMSEBENK kontra rullende landevei jeg!

 

og hvordan vet du at ladetempen er 38 grader når rett før innsuget av henger av fart og ute temp når du kjører?

Kjører logg funksjon på sprutet. Tempsensoren sitter rett bak spjeldet. Står aldrig i ro å tar ut effekt uansett så d er derfor jeg bruker luft kjølt intercooler i min bil som så mange andre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

POenget er:

 

- Når ting er montert i bil så får man ikke like kalde temperaturer som i motor benk, hvorfor ikke?

Når en motor er i benk har laderør,ic, filter, radiator hele åpne flater mot luften, når det er montert i bil får vi ikke mer luft en det karosseriet klarer og slippe igjennom.

 

Dvs. at man ikke får faktiske temperaturer som motoren ville ha fått i bil.

 

Noe annet er at når man bremser på navnene\drivverket så får man den effekten som faktisk går i bakken. Dette er det fler som har bevist før.

 

Som du sikkert vet ( burde ) så er det en hel haug av faktorer som har sitt og si når det gjelder effekt ut av motor, og en del av de er avhengig av temp, flow etc.

 

Og av de jeg kjenner som har vært hos Bjørnstad, ALLE er FORNØYDE!

Dem fleste biler sliter vell ikke med å få inn luft til motorrommet men å få ut den varme lufta som allerede er der.

 

Diskusjon fra min side har ingenting med Bjørnstad å gjøre sånn sett, men dreier seg om gromme utmaxede motorer bør bremses i benk el på rulle.

 

Min mening benk, min mening er basert på mine egene erfaringer vedrørende emnet.

Har du bremset mange motorer i motorbenk og rulle dær du har merket stor forskjell?

 

Evt har du bremset motorer i benk først for så å sammenligne resultatene ved bremsing på rulle etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke selv bremset motor først i benk og så i rulle.

men jeg har sett forskjellen på andres sine motorer.

 

Jeg mener at Rulle gir mest eksakte verdier i forhold til hva man har til bruk, du er vel enig i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum er vel følgende; Forsaa har antakeligvis bygd flere motorer enn både ealoken og rdl tilsammen og om han mangler et par linjeskift behøver man vel ikke slenge dritt om det?

 

Og hva gjelder deg rdl, så er vel ikke du den som burde stå først i kø for å skrike til andre om skrive- og stavefeil :-)

 

Hva som er best av benk og rulle/landevei for høyeffektsmotorer skal jeg ikke blande meg inn i da jeg ikke har peil. Jeg synes bare det ble litt for mye drittslenging enn sakelig diskusjon her, men det er jo slik det ofte ender når rdl blander seg inn.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår