Gå til innhold

Min Audi 80

Ranger emnet


Audi80s

Anbefalte innlegg

Jeg får prøve å legge ut noen bilder av min bil da.

 

Bilen er en 1989mod. Audi 80s.

Kjørt ca 185000km, helt rustfri.

Jeg synes selv dette er en spesiell bil pga. panseret og lyktene.

Dette er av B4 mod.

 

Om noen har noe info og tips om bilen er jeg interessert i respons.

 

På en vanlig 1989mod 80, er det skiver eller trommel bak?

 

 

Bilde236.jpg

Bilde245.jpg

Bilde237.jpg

Bilde246.jpg

 

 

Røde sidebaklykter og hvite blinklys er bestilt =)

Felger er jeg på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel monopoint du har. 115Hk, 160Nm. :) Er tromler på 1.8S fra 87-91, men 1.8E og quattroer har skiver bak. Ser du har sportsseter, vinge bak og ekstrainstrumenter også, ingenting av dette var standard, og er egentlig ganske uvanlig på en 2.0.

 

At den er rustfri er ikke så rart, da bilen er helgalvanisert..:) Jeg har kjørt med en liten skade på framskjermen på min bil der lakken har flasset helt av, og den har vært rustfri i saltsørpa i over 2 måneder nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info! :)

 

Bilen ble importert i 97, så det er nok en tysker som har visst hva han ville ha i bilen..

 

Det er an skandale med alt saltet på veiene ja, men fint for oss som har galvaniserte biler :) Ser selv enda ikke antydning til rust, selv om det er litt lakk avflassing på høyre dør.

 

Da var de røde baklyktene på plass! det gjorde seg! legger ut bilder i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte de røde blinklysa bak i går, ble utrolig nye bedre med en gang.. En relativt enkel og grei jobb.

 

Slik så det ut når jeg starta:

3.jpg

 

Så var de gamle lyktene ute, sammen med ett tonn med silikon:

5.jpg

 

Sette på silikon på de nye lyktene:

0.jpg

 

Montere de på plass:

11.jpg

 

Ble mye bedre med en gang! :)

 

2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Pen bil du har der!;)

Men det er da en B3 du har, ikke en B4...men du har B4-front.

Tilot meg selv å sjekke reg.nr og her står det at du har en

-1989mod Audi 80

-2,0E (1964ccm) på 83kw/113hk (3A-motoren)

-Reg.dato 30/09-1997

-Chassisnr WAUZZZ89ZKA240141

 

Det gjorde seg virkelig med røde baklykter, synes det er fint at du ikke valgte sota baklykter som "alle andre"! lykke til videre med bilen!

Et lite tips er å bruke gummifornyer på plastdelene der fargen har falmet på, da blir de som nye igjen, og du slipper den gråe gammel-plast-looken;)

Mine plastdetaljer hadde samme farge om lista på bakfangeren din, etter en overgang med fornyer ble det mye bedre:

http://i23.photobucket.com/albums/b362/Audi-frelst/Audien%2080%20min/DSC_0318.jpg

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår