Gå til innhold

850R motor

Ranger emnet


850fan

Anbefalte innlegg

Ja har motor. Men lurer mest på om girkassa og drivakslene tåler den motoren.? motoren er chippet og...

 

Det er kraftigere drivakselledd på turbomodellene, men hvis du kjører som før så går det sikkert bra. Problemet er bare at du ikke kommer til å kjøre som før... Jeg vurderer faktisk å kjøre med n/a-aksler i prosjektbilen min, men er forberedt på at leddene vil gå fyken ganske raskt.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men holder girkassa? I den motoren jeg har sitter det 210 hester. men noen som vet hvor mye det er i den når den er chippet? Og hva jeg kan gjøre for å dra enda fler hester ut av motoren? I tillegg til at motoren holder.

 

210-hesters R? Jasså, har du fått tak i en 2-liters importmaskin? Kunne vært artig å bygge en turtallsmaskin av den, men til dagligbruk er det jækla slitsomt. Skal du få noe særlig mer enn 250-270 hk vil jeg tro du må bytte deler som turboaggregat osv. Å pøse på med turbotrykk for å overvinne motstanden i motoren gjør at turboen ganske raskt når sin begrensning, og det produseres mer varme enn effekt. Dette vil slite veldig på motoren.

850-girkassene er forbløffende solide, spesielt turbokassene. De tåler heldigvis 4-5-600 hk med brukbar grad av driftsikkerhet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva jeg kan gjøre med den motoren for å yte mest mulig?

 

Ja,jeg vet en del om det. Men det vil koste deg minst 100.000,- å gjøre det... Dessuten er en 2-litersmaskin noe vanskeligere/dyrere å få høye effekter i enn en 2,3-liter.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som regel ikke selv girkassen som ryker ved større effekt utak det er diff som får gjenom gå

 

 

men e det komplisert jobb å bytte ledningsnettet i en 850 med tanke på fenix kontra motronic eller er det bare å sette i kontakter?

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår