Gå til innhold

850R motor

Ranger emnet

850fan

Anbefalte innlegg

Ja har motor. Men lurer mest på om girkassa og drivakslene tåler den motoren.? motoren er chippet og...

Det er kraftigere drivakselledd på turbomodellene, men hvis du kjører som før så går det sikkert bra. Problemet er bare at du ikke kommer til å kjøre som før... Jeg vurderer faktisk å kjøre med n/a-aksler i prosjektbilen min, men er forberedt på at leddene vil gå fyken ganske raskt.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men holder girkassa? I den motoren jeg har sitter det 210 hester. men noen som vet hvor mye det er i den når den er chippet? Og hva jeg kan gjøre for å dra enda fler hester ut av motoren? I tillegg til at motoren holder.

210-hesters R? Jasså, har du fått tak i en 2-liters importmaskin? Kunne vært artig å bygge en turtallsmaskin av den, men til dagligbruk er det jækla slitsomt. Skal du få noe særlig mer enn 250-270 hk vil jeg tro du må bytte deler som turboaggregat osv. Å pøse på med turbotrykk for å overvinne motstanden i motoren gjør at turboen ganske raskt når sin begrensning, og det produseres mer varme enn effekt. Dette vil slite veldig på motoren.

850-girkassene er forbløffende solide, spesielt turbokassene. De tåler heldigvis 4-5-600 hk med brukbar grad av driftsikkerhet.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva jeg kan gjøre med den motoren for å yte mest mulig?

Ja,jeg vet en del om det. Men det vil koste deg minst 100.000,- å gjøre det... Dessuten er en 2-litersmaskin noe vanskeligere/dyrere å få høye effekter i enn en 2,3-liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som regel ikke selv girkassen som ryker ved større effekt utak det er diff som får gjenom gå

men e det komplisert jobb å bytte ledningsnettet i en 850 med tanke på fenix kontra motronic eller er det bare å sette i kontakter?

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider