Gå til innhold

B230ET... trenger virkelig hjelp!

Ranger emnet


Morteeeen

Anbefalte innlegg

Jeg har en 88 mod 740 motor i en 760, men problemet er at den bruker nesten 2,0L på mila uansett kjøring! i oppstarten hoster den skikkelig og blåser ut svart røyk i rundt 30 sek, men bare når den er varm, og bittelitt når den er kalt, etter det går den, men rister litt...

 

 

noen som har vært borti detta før? hadde ikke gjort noe å få snakke med en som virkelig kan ET motorer:D

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

trur eg ville sjekka luftmengdemåler ja, ohme den,

 

og sjekke temp måler til motroniken....

 

motoren kan nemmeligt tru at den er "kald" mens den egentli ikkje er det.

 

sjekk "kaldstart" dyse osv....mål over og sjekk at den ikkje er på..

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet tempmåleren, har byttet alle følere som sitter i toppen, luftmengdemåleren virker, men det er risset inn 3 merker på det svarte skruhjulet inni den..

 

ingen som vet grunninnstillingen på den da?

eller den umbrakoskruen som slipper igjennom "falsk" luft?

 

og skal det svarte skruhjulet som sitter under spjeldet være skrudd helt inn?

 

eneste jeg vet er at det er svensker som har skrudd på bilen...

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

målte kaldstartdysa og der var det rundt 1,3-1,8v uansett hele tiden, tar jeg komtakten av dysa går tomgangen litt opp og etter et par sekunder går den ned igjen, setter jeg den i er det som om motoren får en bitteliten belastning i et par sekunder også går den normalt igjen..

 

noen som blir klokere?=D

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... tror jeg har akkurat samme problemet på min ET.. håper du finner ut hva som gjør dette...

 

Jeg begynner å lure på om det kanskje kan vere en av temp målerne... har ny lmm og bensinregulator.. så den biten skulle være rett..

 

Var å fikk justert CO for noen dager siden.. fikk den ned på tomgang, men med en gang vi gav gass så fyker CO opp i over 4!!! altså et jevla høyt forbruk!!! CO`en skal under 1 når man byner å gi gass!

 

HJELP OSS DEM SOM KAN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mer enn irriterende, jeg trenger bil til og fra jobb liksom... jeg har byttet tempmålerene.. bensintrykk er målt til 3 bar.

 

lurer på om det kan være justering av luftmengdemåleren for noen har risset inn 3 merker på det svarte skruhjulet inni der..

 

og med lærlinglønn så er detta dritbra=D

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår